Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

شورش ها در میانمار/پلیس با شلیک گلوله معترضان را عقب راند + ویدئو

© REUTERS / Stringerتظاهرات مردم علیه کودتای نظامی در میانمار
تظاهرات مردم علیه کودتای نظامی در میانمار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.02.2021
عضو شوید
معترضین در واکنش به حکومت نظامی در میانمار با شلیک گلوله از سوی پلیس پراکنده شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Al Jazeera بعد از وقوع کودتای نظامیان در میانمار، این کشور چند روزی است که صحنه اعتراضات سراسری شده است.

ارتش میانمار در پاسخ به این اعتراضات، حکومت نظامی اعلام و تهدید کرده افرادی که قصد داشته باشند از دموکراسی و حقوق بشر سوء استفاده کنند تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

بنا بر گزارش ها، پلیس برای مقابله با معترضان در شهر میتکیانا، واقع در شمال میانمار، به پرتاب گاز اشک آور و شلیک گلوله مبادرت کرده اند. روشن نیست که گلوله لاستیکی یا جنگی بوده باشد. گفته می شود که مردم معترض در پی مطلع شدن از احتمال قطع برق شهر توسط نیروهای دولتی، به خیابان آمده بودند.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر قطعی سراسری اینترنت و اعزام نیروهای ارتش به شهرهای مختلف میانمار، نگرانی ها از سرکوب شدید معترضان به کودتای اخیر در این کشور بالا گرفته است.

در روزهای گذشته ده‌ها هزار نفر در سراسر این کشور به خیابان‌ها آمدند و در اعتراض به برکناری آنگ سان سوچی تظاهرات کردند.

اعتراضات گسترده در میانمار از زمانی شروع شد که ارتش در کودتایی کنترل این کشور را در اول ماه فبروری در اختیار گرفت.

فرماندهان نظامی در میانمار مدعی شده‌اند که در انتخابات پارلمانی اخیر به نفع حزب خانم آنگ سان سوچی تقلب شده، کمیسیون انتخابات اما شکایت‌ها را رد کرده است. نظامیان پیش‌تر هشدار داده بودند اگر این روند تغییر نکند، سکوت نخواهند کرد و دست به اقدام عملی می‌زنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала