Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

آمادگی مریخ نورد "استقامت" برای پرواز هلیکوپتر + ویدئو

© Photo / NASA / JPL-Caltech آمادگی مریخ نورد "پشتکار" برای پرواز هلیکوپتر + ویدئو
 آمادگی مریخ نورد پشتکار برای پرواز هلیکوپتر + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.04.2021
عضو شوید
"ناسا" اعلام کرد که نخستین هلی‌کوپتر در خارج از کره زمین به زودی روی سطح مریخ به پرواز درمی‌آید. برای این منظور مریخ نورد "اسقامت" با لیزر علامت گذاری روی سطح کره مریخ را آغاز کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان فضایی آمریکا "ناسا" اعلام کرده که مریخ نورد Perseverance  "پشتکار" در حال آمادگی برای پرواز نخستین هلی‌کوپتر در خارج از کره زمین است و برای این منظور علامت گذاری زوی سنگ های مریخ آغاز شده است.

ناسا می‌گوید بلند شدن موفقیت‌آمیز این هلی‌کوپتر کوچک به اسم «نبوغ» (Ingenuity) چیزی از جنس «لحظه برادران رایت» است.

 

این پرواز قرار است در تاریخ 8 آپریل انجام شود اما پیش از انجام آن، هلیکوپتر کوچک مذکور می‌بایست بخش زیرین خود را باز کند  که توانست با موفقیت این کار را انجام دهد و اکنون چهار پایه فرود آن درست در بالای سطح مریخ باز شده‌اند .

پیش بینی شده است که این بالگرد در اولین پروازش تنها ده فوت (3 متر) از سطح مریخ فاصله گیرد و به مدت 30 ثانیه در بالای سطح مریخ معلق می ماند و سپس فرود می آید.

طبق برنامه ای که مهندسان ناسا روز قبل از پرواز به کامپیوتر هلیکوپتر ارسال می کنند، کل روند پرواز به طور خودکار انجام می شود. دوربین 0.5 مگاپیکسلی در پایین دستگاه در طول کل 30 ثانیه عکس می گیرد.مریخ نورد "استقامت" پس از جدایی از هلیکوپتر "نبوغ"، با دقت از آن دور خواهد شد تا امکان شارژ مجدد را برای سلول‌های خورشیدی فراهم کند.

ناسا پس از استقرار بالگرد "نبوغ" تلاش خواهد کرد تا همه فرآیند پرواز آزمایشی را طی 31 روز انجام دهد.

بالگرد نبوغ (Ingenuity)  در 18 فبروری 2021 به همراه مریخ‌نورد "استقامت" (Perseverance) وارد سیاره سرخ شد.استقامت برای جستجوی ردپای حیات در مریخ وذخیره کردن نمونه‌های سنگ برای یک مأموریت آینده و حمل آنها به زمین طراحی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала