کلوپ ویدیو

رونمایی از سگ رباتیک شیائومی+ویدئو

عضو شوید
شرکت شیائومی از اولین سگ رباتیک خود رونمایی کرد. این ربات چهارپا از کوچکترین ابررایانه هوش مصنوعی جهان نیرو می‌گیرد.

شیائومی از رباتی چهارپا به نام CyberDog پرده برداشته که محصولی متن باز است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برای این دستگاه کارکردهای مختلفی تعریف کنند. این شرکت با معرفی ربات CyberDog می‌خواهد قابلیت‌های فنی خود را به نمایش بگذارد و شاید به رقابت با بوستون داینامیکس برود.

ربات «سایبرداگ» از پردازنده Jetson Xavier NX انویدیا استفاده می‌کند که به عنوان کوچک‌ترین ابرکامپیوتر هوش مصنوعی دنیا شناخته می‌شود. این ربات برای درک محیط پیرامون خود 11 حسگر شامل حسگرهای لمسی، اولتراسونیک و GPS دارد و با دوربین‌هایش می‌تواند امکان ارتباط با جهان اطراف را فراهم کند.

سایبرداگ قیمت چندان پایینی ندارد و خریداران برای تهیه این ربات چهارپا باید 9999 یوآن معادل 1540 دالر هزینه کنند. محصول شیائومی شباهت بالایی به ربات اسپات محصول شرکت بوستون داینامیکس دارد که پارسال با قیمت 74.500 دالر وارد بازار شد. البته اسپات قابلیت‌های بسیار متنوع‌تری دارد که تجربیات بلندمدت بوستون داینامیکس در بازار رباتیک را به دست کاربران می‌رساند.

فعلا مشخص نیست که شیائومی چه آینده‌ای را برای سایبرداگ تصور کرده است. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود روی متن باز بودن سایبرداگ تمرکز داشته و می‌گوید این ربات با ماهیتی شبیه حیوانات خانگی قادر است به فرمان‌های صوتی جواب دهد و صاحبش را دنبال کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала