شهروندان افغانستان و تب و تاب جام جهانی + ویدیو

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر شهروندان افغانستان و تب و تاب جام جهانی + ویدیو
شهروندان افغانستان و تب و تاب جام جهانی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمتر از یک ماه مانده به آغاز بازی‌های جام ‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ظاهراً تب و تاب این بازی‌ها میان شهروندان تمام کشور‌ها بالا گرفته‌است.

از کشور‌های که نمایندهٔ شان در این رویداد بزرگ ورزشی حضور دارد تا شهروندان کشور‌های که این بازی‌ها را از پردهٔ تلویزیون‌ها به تماشا می‌نشینند.

در این میان شهروندان افغانستان نیز شمارش معکوس را برای دیدن بازی‌های جام‌جهانی روسیه آغاز کرده‌اند و از تیم‌های برازیل و آلمان گرفته تا ارژانتین و پرتگال و حتا روسیه را مدعی قهرمانی این دور رقابت‌ها می‌دانند.

سعدیه برومند، کاپیتان تیم ملی اتلتیک افغانستان که تجربهٔ حضور در المپیک ریو-برازیل را دارد و یک مدت در روسیه زندگی کرده‌است، می‌گوید:

«کشور میزبان باید رویه خوب با فوتبال‌بازان کشور‌های میهمان داشته‌باشند تا ورزشکاران خود را آرام احساس کنند و احساس بی‌گانگی نکنند. این طوری رقابت‌ها بیشتر سالم می‌شود.»

کاپیتان تیم ملی اتلتیک افغانستان در مورد خصوصیات شهروندان کشور میزبان (روسیه) می‌گوید:

«روس‌ها را مردم پُر تحرک و پُرتلاش  و مهربان یافتم. حس همکاری با شهروندان که در کشور‌شان میهمان استند، خیلی خوب است.»

خانم برومند قهرمان این دور بازی‌های جام‌جهانی روسیه را کشور برازیل پیش‌بینی می‌کند.

اما در میان شهروندان افغانستان تنها برازیل و ارژانتین و پرتگال به دلیل داشتن ستاره‌های بزرگ فوتبال، مدعی قهرمانی نیستند.

مایل و محمد فرید، دو شهروند شهروند کابل و فوتبال دوست، در خصوص رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه و میزبان این رقابت‌ها می‌گویند:

«روس‌ها مردم خوب استند. وقتی در افغانستان بودند، برای ما کوپون می‌دادند. گشنگی نبود و مردم زندگی آرام داشتند. من خوش دارم که روسیه قهرمان جام‌جهانی شود».

محمد فرید که در سال ۱۳۶۵ هجری‌شمسی در کتاب‌خانهٔ سفارت روسیه در کابل دورهٔ عسکری خود را سپری کرده‌است، می‌گوید:

«مردم روس خوب مردم بودند. برای مردم افغانستان بسیار کمک کردند. همرای ما بسیار مهربان بودند»»

 

به باور مایل، پیش از این یک مدت زیاد سریال‌های تلویزیونی را تعقیب می‌کرد؛ اما رفته رفته علاقه‌اش به فوتبال زیاد شد و حالا بیشتر اوقاتِ بی‌کاری خود را صرف فوتبال می‌کند.

هرچند مرد‌ها بیشتر در افغانستان علاقمند فوتبال استند و از بازی‌های باشگاهی گرفته تا بازی‌های کشوری را به صورت منظم تعقیب می‌کنند، اما دخترخانم‌ها نیز به این رشتهٔ ورزشی علاقه دارند.

سودابه ناصری یکی دیگر از علاقه‌مندان فوتبال است. او در مورد کشور روسیه و بازی‌های جام‌جهانی می‌گوید:

«روسیه کشور بزرگ و دارای قدرت نظامی بزرگ است. وقتی روس‌ها به افغانستان آمدند، من حتا تولد نشده‌بودم. اما بزرگان می‌گویند، روس‌ها مردم زحمت کش و خوب بودند. به افغانستان و دیگر کشور‌ها خیلی کمک کردند.»

به باور سودابه، ارژانتین به دلیل داشتن لیونل مسی بخت اول قهرمانی است.

جام ‌جهانی فوتبال مسابقات حرفه‌ای فوتبال است که در ردهٔ مردان و میان اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال برگزار می‌شود.

این مسابقات از سال ۱۹۳۰ به‌طور مرتب و هر چهار‌سال یک بار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ و به دلیل جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است.

 

کشور برازیل با پنج قهرمانی، پرافتخار ترین تیم این رقابت‌ها است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала