واکسین جدید روسیه، خطر ابتلا به کرونا را به نصف کاهش می دهد

© Sputnik / Russian Direct Investment Fundواکسین اسپوتنیک لایت
واکسین اسپوتنیک لایت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2021
عضو شوید
اساس واکسین کرونا روسیه گفت که "نسخه سبک" واکسین کرونا ویروس اسپوتنیک وی (اسپوتنیک لایت) می تواند خطر عفونت به این امراض را به نصف کاهش دهد.

به گزارش اسپوتنیک،  الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا  در روسیه گفت"اگر گزینه اسپوتنیک لایت، که گزینه سبکتری نسبت به اسپوتنیک وی است، به طور جداگانه و بدون واکسیناسیون دوم استفاده شود این امکان را می دهد که ابتلای ویروس را به این عفونت 50 درصد یا حتی 60 درصد کاهش دهد."

آزمایشات بین‌المللی بالینی واکسین اسپوتنیک لایت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.02.2021
آزمایشات بین‌المللی بالینی واکسین "اسپوتنیک لایت"

وی افزود كه استفاده از "اسپوتنیک وی" امكان تخلیه شفاخانه ها را از وجود مریضان زیاد مبتلا به کرونا را فراهم می كند.

پیش از این الكساندر گینتسبورگ، مدیر مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا اعلام کرد این مؤسسه علمی سازوكاری را برای به روز كردن واكسین ویروس كرونا ایجاد کرده است.

در اگست سال 2020 ، وزارت صحت عامه روسیه  اولین واکسین در جهان برای پیشگیری از کووید 19 را  ثبت کرد که توسط مركز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میكروبیولوژی گامالیا تولید شده واسپوتنیک وی نام دارد. این واکسین بر اساس پلتفرم آزمایش  شده ناقلین آدنو ویروس انسانی  ساخته شده است. همچنین در روسیه واکسین های "EpiVacCorona" ساخت مرکز "وکتور" و واکسین  "KoviVak" از مرکزی به نام چوماکوف، وابسته به آکادمی علوم روسیه ثبت شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала