آغاز سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به ایران

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Турции Реджеп Тайип Эрдоган
Премьер-министр Турции Реджеп Тайип Эрдоган - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه طی سفر رسمی عازم ایران شد و طیاره حامل وی در میدان هوائی مهرآباد نشست کرد.

به گزارش خبرگزاری"ایرنا"، این سفر یک روزه به دعوت رسمی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که از وی در کومپلکس فرهنگی و تاریخی سعدآباد رسماً استقبال گردید.

روز شنبه در آستانه این سفر بیانیه مشترک مطبوعاتی در تهران و انقره منتشر شد که در آن بیان گردید:  "طی این سفر روئسای جمهوری و وزرای دو کشور ملاقات و مذاکره خواهند داشت و قرار است دیدار اردوغان با رهبر معظم انقلاب نیز تنظیم شود". در این بیانیه مطبوعاتی اشاره شد که "دومین نشست مشترک شورای عالی همکاری دو کشور با حضور وزرای ایران و ترکیه برگزار می شود. طی این دیدار، همه بخش های روابط دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه مرور و درمورد موضوعات منطقه و بین المللی تبادل نظر خواهد شد".

نخستین نشست شورای عالی همکاری استراتیژیکی دو کشور در جریان سفر جون سال گذشته روحانی به انقره برگزار شده بود.

بازدید اردوغان، اولین بازدید رئیس جمهور ترکیه از ایران طی چهار سال اخیر است. پیشتر اردوغان ایران را به قطع کمک به نیروهای شیعه حوثی در یمن و "خروج از انجا " فرا خوانده بود و به دنبال آن وزارت امور خارجه ایران سفیر موقت سفارت ترکیه را احضار کرده و و در رابطه با اظهارات اردوغان اعتراض نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала