وزیر: سطح فقر در ازبکستان تا سال ۲۰۱۶ دو برابر کاهش خواهد یافت

© Photo / Republican Scientific-Methodological Center for Folk Art, 2012ازبکستان
ازبکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کاهش سطح فقر در ازبکستان

ازبکستان تا اواخر سال ۲۰۱۵ سطح تامین اصغری باشندګان را تقریباً دو برابر کاهش میدهد. این مطلب را گالینا سعیدووا وزیر اقتصاد جمهوری در روز جمعه اعلام داشت.

سعیدووا هنگام ارایه دومین گزارش ملی در باره دستیابی بر اهداف توسعه هزاره در ازبکستان اعلام داشت: " سطح بی بضاعتی مردم طی ۱۵ سال اخیر تقریباً دو برابر کاهش یافته و این وظیفه عمده مسحوب میشود".

در گزارش اشاره شده که در جریان سال های ۲۰۰۱ — ۲۰۱۳ سطح بی بضاعتی در ازبکستان به اندازه ۱.۹ فیصد — از ۲۷.۳ فیصد تا ۱۴.۱ فیصد تعداد مجموعی جمیعت پائین امده است. به اساس نتائیج سال ۲۰۱۵، این شاخص را ۱۳.۷ فیصد تشکیل داده است. شاخص های بی بضاعتی در محلات دهاتی از ۳۰.۵ تا ۱۷.۳ فیصد و در شهرها از ۲۲.۵ تا ۱۰.۶ فیصد کاهش یافته اند.

طی سال های متذکره با رشد محصول ناخلص ملی در تناسب با قابلیت خرید مردم از ۲۵۵۲.۶ دالر تا ۵۰۰۲.۵ دالر افزایش یافته و معاشات مردم دوچند شده اند و سطح نابرابری در عواید مردم بطور قابل ملاحظه کاهش یافته است.

طبق امار احصړیه رسمی، تعداد اتباع دایمی ازبکستان تا تاریخ ۱ جنوری سال ۲۰۱۵ را ۳۰.۰۲۵ نفر تشکیل میدهد که به مقایسه اغاز سال ۲۰۱۴ به اندازه ۱۷ فیصد بیشتر می باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала