ترس و لرز: «ارماتا» برای مارش اماده میشود

© Russlands Verteidigungsamtتانک T-14 «ارماتا»
تانک T-14 «ارماتا» - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تانک T-14 «ارماتا»

غرب نهایت نگران شده است. معلوم شده که در روسیه مجتمع دفاعی — صنعتی، طرح های نو و تولید مسلسل تخنیک معاصر وجود دارند. اطمینان ناتو بر اینکه که در دوران بازسازی و سالهای بعدی نابه سامانی سکتور دفاعی شوروی — روسیه عملاً از بین رفته بود، در برابر چشم همه نقش براب میشوند. هر طرح نو در غرب اگر باعث وارخطایی نباشد، پس تعجب و نگرانی اشکار میگردد. گویا، اینکه چرا مسکو از ما پیش میشود!

تانک T-14 «ارماتا» که به زودی جهت تسلیح نیروهای مسلح روسیه بکار گرفته خواهد شد، عملاً باعث وارخطایی کارمندان نظامی و کارشناسان شده است. راجع به این تانک محاربوی معلومات زیادی وجود دارند. ولی، به احتمال زیاد، همه معلومات در باره ان فاش نشده اند. در ماهیت امر، این مجتمع خودکفا و تقریباً غیراسیب پذیر زنجیردار می باشد. تانک توانایی نابودسازی همزمان ده ها هدف در زمین و هوا دارد و توسط زره بی مانند از مواد مختلظ و سیستم های الکترونی تجهیز شده که نظیر ندارند. برعلاوه توان شناسایی و نابودسازی بخش اعظم خطرات دارا می باشد.

مطبوعات المانی تصریح نموده که تانک « لیاپارد — 2» که یکی از بهترین تانک ها در جهان شمرده میشود، مرمی های ندارد که توانایی منهدم ساختن زره تانک «ارماتا» را داشته باشد. تحلیلگران امریکایی با ابراز تعجب اظهار میدارند: روسیه از امریکا پیشی میگیرد! ظهور تانک T-14 بصورت فاجعه امیز برای واشنگتن با تلاش های ناکام اردوی امریکا جهت تعویض زرهپوش «بریدلی» و تانک «ابراموس» که در جمله تسلیحات نیروهای مسلح امریکا قرار دارند، مطابقت نمود. این کار، واضحاً، انها را عصبانی می سازد، خاصتاً، در شرایط کنونی، زمانیکه ناتو خود را یکه تاز میدان احساس کرده و بخود اجازه هر چیز میدهد، سرحدات خود را توسعه می بخشد و نسبت به سلسله کامل دول برخورد تجاوزکارانه در پیش گرفته است. مانع در چهره روسیه که دارای سلاح های هیبتانک معاصر می باشد — به خواب وحشتناک ستراتیژیستان غربی و درد سر انها هنگام بیداری مبدل گشته است. تانک نو روسیه برای اقشار وسیع اجتماعی در روز ۹ می هنگام رسم گذشت به مناسبت هفتادمین سالگرد پیروزی در میدان سرخ نمایش داده خواهد شد. و این، بدوون شک، به پدیده بزرگ حیرت انگیز ، برای برخی کار مسرت بخش و برای دیگران کاملاً برعکس، مبدل خواهد گشت.

اعلامیه سرگی شویگو وزیر دفاع روسیه راجع به تولید طیارات مافوق سرعت صوت ستراتیژیک بمبارد  Ту —160دلیل دیگر تشنج  مبدل گشته است. این طیارات توانایی حمل سلاح هستوی به فاصله 14 هزار کیلومتر بدون سوخت گیری اضافی و یک عالم خصوصیات مفید دیگر دارا می باشد. بی مورد نیست که این طیاره را در ناتو بنام «بلیک جیک» مسمی نموده که این نام برای طیارات راکت بر این کلاس نام پرطمطراق شمرده میشود. تا به حال طیاره Ту —160 بزرگترین و قوی ترین طیاره مافوق سرعت صوت در تاریخ هوانوردی نظامی با تغییر زاویه بال ها شمرده میشود. به این ترتیب بلاک غربی با تمام پیشرفت ان میخواهد برتری حاصل نماید، ولی نمی تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала