پنتاگون موفقیت های اردوی افغانستان را در مبارزه با طالبان باوجود افزایش ۶۰ فیصد تلفات مشاهده میکند

© Flickr / Andrés Felicianoپینتاگون
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظر پنتاگون راجع به وفقیت اردوی افغانستان در مبارزه با طالبان

وزارت دفاع امریکا عقیده دارد که نیروهای امنیتی افغانستان در مبارزه با طالبان، باوجود افزایش ۶۰ فیصد تلفات به مقایسه سال گذشته، بر موفقیت ها دست یافته است. این نظر را کریستین ورموت معاون رهبر پنتاگون اظهار داشته است.

ورموت طی سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز تحقیقات ستراتیژیک و بین المللی اظهار داشت که افزایش تلفات با تحرک فعالیت نیروهای حکومتی مربوط است.

نماینده پنتاگون گفت: " این تلفات افزایش می یابند… چون نیروهای امنیتی افغان سرعت عملیات های خود را افزایش می دهند — انها کار زیادی انجام میدهند و انها با دشمن می جنگند". او افزود که همزمان تلفات طالبان نیز افزایش می یابد.

ورموت گفت:" طالبان مورد تعداد زیادی ضربات، نسبت به سال گذشته قرار میگیرند، انها توانایی رسیدن به اهداف ستراتیژیک و اوپراتیفی خود ندارند. انها اعلام میدارند که انها با نیروهای خارجی در افغانستان مبارزه میکنند، ولی این اعلامیه ها نظر به اینکه خود نیروهای امنیتی افغانستان کار زیادی انجام میدهند و مسوولیت به خاطر دفاع را بر دوش میگیرند و سهم اتیلاف کمتر میگردد، هر چه بیشتر بی بنیاد ثابت میگردند".

او تدقیق ساخت که بسیاری از این تلفات با حملات افراطیون بر پوسته های جداگانه مربوط می باشند و نیروهای ایتلاف بین المللی یکجا با نیروهای افغان اقدامات را جهت دفاع از انها اتخاذ میکنند. نظمیان غربی همچنان در امر پلانگذاری عملیات تهاجمی علیه طالبان کمک میکنند

به گفته ورموت، نظر به خروج نیروهای ایتلافی تحت رهبری امریکا از افغانستان طالبان حملات شان را تحرک بخشیده که "متوجه زیان رساندن به مردم بی گناه ملکی و بی اعتبار ساختن حکومت افغانستان می باشند". برعلاوه انها حملات را گروه های تروریستی دیگر مانند القاعده، دولت اسلامی، گروه حقانی و دیگران نیز انجام میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала