کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا

© Fotolia / Lucvar101کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا
کشف صفحاتی از قدیمی ترین قرآن در بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش بی بی سی، صحفات یک نسخه قدیمی قران در بریتانیا کشف شده است که احتمال می رود، صفحات قدیمی ترین قران موجود در جهان باشد.

به گفته این منبع، اوراق این قرآن متعلق به کتابخانه دانشگاه بیرمنگهام بریتانیا است و عمر آن دست کم به 1370 سال می‌رسد و در نتیجه، احتمال دارد قدیمی‌ترین قرآن موجود در جهان باشد و این به این معنی است، که کاتب آن، متون این صفحات را در زمان خطبه ها و دیدار با حضرت محمد پیامبر اسلام نوشته است. صفحات این قران حدود یک قرن همراه کتاب ها و اسناد هایی از شرق میانه در کتابخانه دانشگاه بیرمنگهام نگهداری می شده و هیچ توجهی بر آن صورت نگرفته بود. یک محقق پس از بررسی و تحقیقات بر متن این صفحات دست نویس که توسط کاتبان بر پوست حیوانات، گوسفند و بز نوشته شده، نشان میدهد که متون آن در حدود سال های 568 و 645 میلادی، به شکل یک کتاب واحد جمع آوری شده است.
آزمایش‌های انجام شده دامنه تاریخ‌های محتمل را تعیین کرده و با احتمال بالای 95 فیصد نشان میدها که قدمت این قرآن که روی پوست نوشته شده به زمانی بین سال های 568 تا 645 میلادی می‌رسد. براساس سنت، پیغمبر اسلام حدود سال 570 میلادی متولد شد و در سال 632 میلادی وفات یافت.
دانشمندان بریتانیا می گویند: کتاب های مختلف و کتاب های مقدس در هر موزیم و مجموعه های خصوصی نگهداری می شود، ولی ما با اطمینان گفته نمی توانیم که این صحفات قدیمی ترین قران است و احتمال دارد، قدیمی تر از این نیز کشف گردد.
الفونسو مینگانا یک بومی عراقی تمام این صفحات دست نویس همراه با هزاران سند کتاب های خطی که متعلق به منطقه خاور میانه است، در دهه 1920 میلادی به این دانشگاه تحویل داده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала