عراقی ها از گروه تروریستی "داعش" درخواست کمک کردند

© AP Photo / Fileعراقی ها از گروه تروریستی "داعش" درخواست کمک کردند
عراقی ها از گروه تروریستی داعش  درخواست کمک کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یان کوبیش نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در عراق گفت: ساکنان عراق به دلیل عدم پرداخت کمک های نقدی از سوی سازمان ملل مجبور شدند از گروه تروریستی "داعش" درخواست ارائه کمک های بشر دوستانه نمایند.

آقای کوبیش گفت: "ما از شنیدن این گزارش که جوامع و خانواده های عراقی مجبور شدند، دست کمک به سوی داعش دراز کنند، متاثر شدیم". به گفته وی، واقعیت است، که سازمان ملل متحد به دلیل کمبود بودجه کمک های خود را به این کشور قطع می کند.
وی تاکید کرد: جامعه بین المللی باید کمک های خود را به عراق که شدیداً نیازمند می باشد، افزایش دهد. به گفته وی، اگر وضعیت در هفته های آینده تغییر نکند، حدود 80 موسسه طبی در این کشور مسدود می گردد. در حال حاضر قطع برنامه های غذایی و دیگر مواد مورد نیاز در این کشور طرح شده است.
براساس گزارش سازمان، در حال حاضر حداقل حدود 8.2 میلیون نفر، یا حدود یک چهارم جمعیت عراق نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند. نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل گفت: اگر این وضعیت در ماه های آینده تغییر نکند، حدود یک میلیون نفر مجبور به ترک خانه های خود می شوند. علاوه براین، در حال حاضر حدود 300 هزار نفر از کشورهای دیگر، عمدتا از سوریه در این عراق پناه بردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала