کشف سیاره جدید مشابه سیاره زمین

© NASA . JPL-Caltechکشف سیاره جدید مشابه سیاره زمین
کشف سیاره جدید مشابه سیاره زمین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به گزارش روز پنجشنبه دفتر مطبوعاتی سازمان ملی هوانوردی و فضا‌یی آمریکا (ناسا)، ناسا کشفیات تلسکوپ فضایی اسپیتزر که کشف یک سیاره ای جدید شبیه به زمین است و در فاصله 21 سال نوری از زمین قرار دارد، را تایید کرد.

به گفته این منبع، این سیاره بسیار مشابه کره زمین است. اخترشناسان این سیاره را "HD 219134b" سیاره ترانزیت نام گذاری نموده و میگویند، با کمک تسلکوپ عبور این سیاره را که بین زمین و ستاره ها قرار دارد، تحقیقات کرد.
به گفته این منبع، ارزش این سیاره ترانزیت به قیمت طلا می باشد، چرا که ما می تواینم پارامترهای مختلف آن را به خوبی بررسی کنیم. به گفته اخترشناسان ناسا: این سیاره یکی از مهمترین تحقیقات ده سال آینده می باشد.
سیاره "HD 219134b" که در محدوده حياتي سیاره Gliese 829 قرار دارد می توان بدون کمک تلسکوب تماشا کرد.
این سیاره بیش از حد به ستاره ها نزدیک و به زعم اخترشناسان احتمالا قابليت حيات در آن وجود دارد. با این حال، جالب است آیا سیاره ای شیبه زمین می توان چنین به منظومه شمسی نزدیک باشد. نزدیکترین سیاره مشابه زمین تنها سیاره " GJ674b " می باشد و در فاصله 14،8 سال نوری قرار دارد.
سیاره " HD 219134b " توسط تلسکوپ " Galileo " ایتالیا و با استفاده از طیف نگار" HARPS-North " در جزیره " Canary " کشف گردید. این سیاره حدود 4.5 بزرگترین از اندازه کره زمین است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала