داعش دانشمند مشهور سوریه را سر برید

© AFP 2023 / Joseph Eidداعش دانشمند مشهور سوریه را سر برید
داعش دانشمند مشهور سوریه را سر برید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مامون عبدالکریم رئیس گروه آثار باستانی سوریه گفت: شبه نظامیان گروه تروریستی دولت اسلامی "داعش" خالد اسعد محقق و باستان شناس این کشور را در شهر پالمیرا کشتند.

وی در گفتگویی با شبکه تلویزیونی "العربیه" گفت: تصور اینکه چگونه چنین دانشمندی را، که خدماتش به تاریخ فراموش شدنی نیست، سرش را از بدنش جدا می کنند و جسدش را از بنایی تاریخی در وسط میدانی در تدمر آویزان می کنند، دشوار است. این باستان شناس 82 ساله بیش از 50 سال پیش به عنوان رئیس آثار باستانی تدمر فعالیت می کرد و روز سه شنبه توسط این گروه تروریستی اعدام گردید. اسعد دارای مقالات علمی بسیار زیاد می باشد و در طول چند دهه اخیر همچنین در زمینه حفاریها و تحقیقات باستانی با گروههای آمریکایی ، فرانسوی و آلمانی همکاری کرده بود. به گفته آقای مامون، این باستان شناس سوریه حدود 6 ماه قبل توسط گروه تروریستی داعش به اسارت گرفته شد.
داعش کنترول شهر پالمیرا را در اواخر ماه می در دست گرفت. رسانه های جمعی در اوایل ماه جولای گزارشی را از نابودی آثار باستانی توسط داعش از جمله تخریب مجسمه سن شیر ال الت که حدود دو هزار سال قدمت دارد، در موزیم پالمیرا منتشر کردند.
مقامات سوریه از تخریب مجموعه منحصر به فردی که می تواند سرنوشت غم انگیز شهرهای عراق را مانند آشور، نمرود، خضر توسط ستیزه جویان تکرار شود، هراس دارند.
خرابه های پالمیرا توسط سلیمان، پیامبر خدا و پادشاه بنی اسرائیل تاسیس شده ، در 240 کیلومتری دمشق قرار دارد. شهر تدمر در حومه شرقی حمص که تاریخش به 2 هزار سال پیش باز می‌گردد، در فهرست مکان‌های میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала