قبولوف: غرب از عهده مبارزه با تروریستان در افغانستان برامده نمی تواند

© Sputnik / Zuhal Sarhadضمیر قبولوف
ضمیر قبولوف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتوانی غرب در مبارزه با تروریستان در افغانستان

غرب توانایی مبارزه با با گروه «دولت اسلامی» و گروه های متحد ان در افغانستان ندارد. در این باره ضمیر قبولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در باره افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم اسیای وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «ریا نووستی» معلومات داد.

قبولوف اعلام داشت: "میدانید، اینکه امریکایان در افغانستان باقی می مانند یا باقی نمی مانند — برای من سوال درجه دوم است. انها همین اکنون با گروپ (نیروهای) باقی مانده که نسبت به قبلی به مراتب کمتر است. اگر 100 هزار امریکایی از عهده کار برامده نتوانستند، این 20 هزار چه کاری کرده میتوانند؟ این که انها باقی می مانند، چه فایده خواهد کرد. انهم در صورت که حالا امریکا و مقامات عالی ان، در سال 2016، به خاطر انتخابات زندگی میکنند. و انها هر انچه ممکن است، انجام میدهند، تا نوامبر در افغانستان هیچ چیزی در افغانستان بصورت بنیادی از هم فرو نپاشد.، درست است، انها مجبور خواهند بود باقی بمانند، اگر حوادث واقعاً هم مطابق بدترین سناریو در سال 2016 انکشاف کنند، تا انها را مهار سازند. ولی انها، احتمالاً، درس عبرت خود را قبلاً گرفته اند. و با ان شیوه های که استفاده میکردند، هیچ کاری کرده نمی توانند. انها هیچ کار دیگر انجام داده نمی توانند. یا نمی خواهند".

به گفته دیپلومات روسیه، زمان برای مقابله موفقانه امریکایان با تهدید تروریستی در افغانستان سپری شده است.

قبولوف خاطرنشان ساخت: "  حالا برای ان، تا این همه را اصلاح ساخت، تلاش های عجولانه غیرمنظم جهت خریداری هلیکوپترها لازم اند. همین امریکایان همکاری با ما را قطع کردند، اگر چه هلیکوپترهای (МИ-17) خریداری کردند، ولی انها را به افغانان نمی دهند. خود در انها پرواز میکنند. انها میدانند که خود شاخ را قطع کردند که بالای ان نشسته بودند، مقصد من از ارسال 15 یا 17 هلیکوپتر MD 530 به افغانان می باشد که برای فعالیت های محاربوی عیار نشده اند. امریکایان در انها ماشیندارهای نصب میکنند، ولی اولین تجارب در این باره با ناکامی انجامیدند".

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала