افراد مسلح داعش قسمت 200 کیلومتری ساحل شهر سرت لیبیا را اشغال کرده اند

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر لیبیا
لیبیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اشغال منطقه ساحلی شهر سرت توسط داعش

افراد مسلح گروه «دولت اسلامی» (داعش) در لیبیا طی چند هفته اخیر بخش 200 کیلومتری ساحلی شهر سرت را تحت کنترول خود در اوردند. روز چهارشنبه برناردینو لیون نماینده ویژه ی سرمنشی سازمان ملل متحد در امور لیبیا، ضمن قرائت گزارش خود در شورای امنیت سازمان ملل این خبر را اعلام کرد.

این دیپلومات ایتالوی گفت: " وقتی من گزارش خود را در اواسط ماه جولای به شورای امنیت ارایه مردم، اعلام داشتم که داعش کنترول بر نقاط ستراتیژیک مهم در شهر سرت واقع در بخش مرکزی لیبیا در دست گرفته است. اکنون کنترول انها بر بیش از 200 کیلومتر از بخش ساحلی در شرق و غرب سرت قایم شده است. "

به گفته موصوف ، گروه های مسلح محلی یازده اگست سعی کردند که افراطیون را از سرت بیرون کنند، اما افراد مسلح داعش کنترول بر شهر را بعد از گذشت سه روز دوباره به دست گرفتند. لیون ضمن سخنرانی از طریق فیلم ویدیویی در پاریس گفت: " تعداد قربانیان به دشواری تایید می شود، اما شاهدان عینی در باره حملات وحشیانه انتقام جویانه داعش خبر می دهند. "

او تاکید نمود که تهدید داعش برای لیبیا ، واقعی ، غیر قابل اجتناب و جدی است، برای همین نیروهای امنیتی و مسلح لیبیا ان را کاملا درک می کنند. نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد خاطر نشان نمود: " اما آنها باید بدانند که هیچ ستراتژی برای محدود کردن و یا از بین بردن تهدیدات از جانب داعش موثر نیست ، در صورتی که نیروها توافق نکنند ، منسجم نشوند و در جهت وحدت تمامی نیروهای لیبیا زیر یک بیرق بسیج نگردند.

لیون در عین حال اظهار داشت که از بین بردن اختلاف نظرهای طرفین در لیبیا کار ساده ای نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала