امریکا مجموعه تحریمات علیه چین را به ارتباط حملات سایبیری اماده میکند

© AFP 2023 / Nicholas Kammباراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اماده نموده تحریمات علیه چین از طرف امریکا

بارک اباما رئیس جمهور امریکا کار طرح تحریمات اقتصادی علیه کمپنی های چینایی که در حملات هاکری بر پایگاه های معلوماتی سازمان های امریکایی دخیل می باشند، اغاز کرده است. در این باره روزنامه  Washington Post در روز دوشنبه خبر داد.

این مجموعه تحریمات در مطلب منتشره «بی سابقه» خوانده شده است. طوریکه خاطرنشان گردیده، این مجموعه « علیه ان کمپنی های چینایی و اشخاص طرح ریزی میشوند که از رازهای ارزشمند دزدی شده سایبیری حکومت نفع می برند».

گفته شده که «فیصله در این باره تا به حال اتخاذ نشده است». ولی «زنگ نهایی به زودی، ممکن، حتی در جریان دو هفته، انتظار میرود».

روزنامه می نویسد: " بکاربرد چنین تحریمات به تقویت جدی پاسخ علنی از جانب اداره امریکا به موج روزافزون جاسوسی سایبیری اقتصادی که به ابتکار هاکران چینایی که، طوریکه شخصیت های رسمی امریکا میگویند، همه چیز – از پروژه های ستیشن های برق اتمی گرفته تا معلومات محرم کمپنی های انرژی را دزدی میکنند".

در مطلب منتشره تذکر بعمل امده که " هر چنین عمل به عمل خاصتاً حساس برای مناسبات دو اقتصاد بزرگ جهان مبدل میگردد". در عین حال به این نقطه توجه مبذول میگردد که بین واشنگتن و پیکن " همین اکنون تشنج در باره یک عده مسایل، بشمول اوضاع در بحیره چین جنوبی و مساعی جمهوری مردم چین در باره کاهش ارزش پول ملی در روشنی تکان های اخیر در بازارها وجود دارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала