در سوریه افراد مسلح داعش که قتل ملکه انگلستان را پلان نموده بودند، به قتل رسیده اند

© AP Photo / Christopher Furlongملکه بریتانیا
ملکه بریتانیا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قتل افراد مسلح سوءقصد کننده بجان ملکه انگلستان در سوریه

افراد مسلح انگلیسی بنام های جنید حسین و ریاض خان که لندن در سوریه از بین برده، به طرفداری از گروه «دولت اسلامی» (داعش) می جنگیدند، قصد سازماندهی قتل ملکه انگلستان الیزاویت دوم داشتند. در این باره روزنامه دیلی اکسپرس» در سایت خود که مقاله را تحت عنوان "می — 5 توطیه قتل ملکه را برهم زد: تروریستان جهادی تحقق شش حمله بزرگ در انگلستان در سال روان پلان نمود بودند" منتشر کرده، خبر داده است.

در مقاله گفته شده: " انها، طوریکه پیشبینی میشود، در توطیه دخیل بودند که مقصد ان این بود، تا بمب قوی را در مراسم یادبود در لندن، به مناسبت 70 مین سالگرد روز پیروزی بر جاپان، که به خاتمه جنگ جهانی دوم مصادف بود، منفجر سازند. ملکه الیزاویت، شهزاده چارلز و دیگر اعضای بلند پایه خاندان سلطنتی در جمله مهمانان عالیقدر مراسم شامل بودند که در وایت هال برگزار شدند. اجنتان دستگاه استخباراتی می — 5 انگلستان توطیه را به هدف قتل که منفجرساختن دستگاه انفجاری را در دیگ بخار پلان نموده بود و میتوانست صدها نفر را کشته و زخمی سازد، خنثی نمودند".

در مقاله همچنان گفته شده که تروریستان داعش در تابستان سال روان در مراسم به مناسبت روز نیروهای مسلح عمل تروریستی پلان نموده بودند.

حسین و ریاض در شهر رقه در سوریه در نتیجه ضربه هوایی طیاره بی پیلوت انگلستان در تاریخ 21 اگست از بین برده شده اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала