ماموریت نو ناتو در افغانستان تا به حال به اهداف خود نه رسیده است

Russia's Permanent Representative to the United Nations Vitaly Churkin
Russia's Permanent Representative to the United Nations Vitaly Churkin - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ماوریت نو ناتو در افغانستان

ماموریت نو ناتو در افغانستان که بنام «حمایت قاطع» مسمی شده، در مرحله کنونی اهداف خود را در باره امادگی نیروهای امنیتی افغان اجرا نکرده است. در این باره ویتالی چورکین نماینده دیمی روسیه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت سازمان جهانی اعلام داشت.

به گفته موصوف، جانب روسیه ماموریت جاری ناتو را نبه مثابه وارث مستقیم» مساعدت بین المللی به امنیت (ISAF) بررسی میکند که طی 12 سال حضور در افغانستان هیچ یک از وظایف مطروحه در برابر ان اجرا نکرده است. طوریکه دیپلومات خاطرنشان ساخت، در مسکو به این نظر اند که مساعی ناتو در افغانستان «متوجه تحکیم سکتور ملی امنیت خواهند بود و رهبری پیمان، « مانند گذشته راجع به ماموریت خود در برابر شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش خواهد داد.

 

ویتالی چورکین گفت: « باوجود این مجبورم تصریح کنم که ماموریت نو ناتو در افغانستان در مرحله کنونی به اهداف خود نه رسیده است. قطعات نیروهای امنیتی افغان در نبرد با اپوزیسیون متحمل تلفات قابل ملاحظه میگردند و تا به حال توانایی دفع مستقلانه حملات ان را ندارد که تجدید شرکت امریکایان در عملیات محاربوی در جنوب کشور بیانگر انست».

ناتو از 1 جنوری سال روان ماموریت نو نظامی در افغانستان بنام «حمایت قاطع» پیش می برد که اماده نمودن و کمک به نیروهای امنیتی افغان، بدون شرکت مستقیم در عملیات محاربوی پیشبینی میکند. در حال حاضر در خاک افغانستان 13 هزار نیروی خارجی وجود دارد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала