پوتین گشایش مسجد جامع مسکو را به همه مسلمانان تبریک گفت

© Sputnik / Alexey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو
پوتین در مراسم افتتاح مسجد جامع مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ولادیمیر پوتین: مسجد جامع مسکو بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده های بشر دوستانه خواهد شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با حضور در مراسم گشایش مسجد جامع مسکو، بزرگترین مسجد اروپا پس از عملیات چندین ساله بازسازی گسترده ، این رویداد را به مسلمانان تبریک گفت.

ولادیمیر پوتین از تمام افراد کمک کنندگان در بازسازی مسجد از جمله مسلمانان خارجی سپاسگزاری کرده و ابراز اطمینان نمود که مسجد جامع مسکو بزرگترین مرکز دینی و کانون گسترش ایده های بشر دوستانه خواهد شد.

پوتین ضمن بیان این مطلب افزود: " ما به خاطر سهمی که دولت های ترکیه و قزاقستان در بازسازی مسجد ایفا کردند ابراز سپاس می کنیم. یقین دارم که مسجد جامع مسکو مهم ترین مرکز دینی برای مسلمان مسکو و سراسر روسیه و کانون معارف و انتشار ایده های بشر دوستانه و ارزش های حقیقی و واقعی اسلام و مرکز رواج دانش و معنویت شده و به همکاری نه فقط میان مسلمانان، بلکه با افراد پیروی ادیان دیگر در راستای اهداف نیکوی مشترک کمک خواهد کرد".

وسعت مسجد جامع مسکو پس از بازسازی 20 برابر شده و اکنون بیش از 19 هزار مترمربع است که امکان می دهد بطور همزمان 10 هزار نفر در آنجا نماز بخوانند.

راویل عین الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه و همچنین نورسلطان نظربایف، رئیس جمهور قزاقستان، محمود عباس، رهبر فلسطین، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و سفیران کشور های اروپایی در مراسم گشایش مسجد مسکو حضور داشتند. رمضان قادروف، رئیس دولت چیچن ، رستم مینی خانوف، رئیس جمهوری تاتارستان و همچنین یونس بیک یفکوروف، رئیس دولت جمهوری اینگوشتیا و رمضان عبداللطیفوف، رئیس جمهوری داغستان به عنوان مقامات مناطق مسلمان نشین روسیه از جمله دیگر حاضران بودن

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала