امروز مسلمانان سراسر جهان عید سعید اضحی را تجلیل میکنند

© Sputnik / Said Tsarnaev /  مراجعه به بانک تصاویر امروز مسلمانان سراسر جهان عید سعید اضحی را تجلیل میکنند
امروز مسلمانان سراسر جهان عید سعید اضحی را تجلیل میکنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجلیل عید اضحی

امروز مسلمانان سراسر جهان یکی از عیدهای عمده شان — عید سعید اضحی یا عید قربان را تجلیل میکنند که امسال با روزهای 24 — 26 سپتمبر مصادف می باشد.

تاریخ منشای عید اضحی با تاریخ قربانی حضرت ابراهیم خلیل الله مربوط می باشد که در هر سه دین اسمانی — اسلام، عیسویت و یهودیت تشریح شده است.

خدواند متعال، ضمن ازمایش پیامبر خود، به او امر کرد که پسر خود را قربانی کند، ابراهیم «ع» با تابعیت از حکم خداوند با ایمان قوی بدون تزلزل با چشمان بسته به قربانی نمودن پسر خود پرداخت. خدواند به جای او گوسفند را فرستاد و پسر او را نجات داد.

مطابق احکام دین مبین اسلام، هر مسلمان مستعد در روزهای عید اضحی به قربانی نمودن گوسفند ، گاو و دیگر مواشی مطابق شرایط مکلف است.

عید قربان — قربان بیرم — با ختم مراسم حج مصادف است که هر مسلمان یکبار در زندگی خود به ادای این فریضه مکلف است. مسلمانان از سراسر جهان جهت ادای ان به مکه معظمه میروند.

در مسکو، جای که دیروز در روز عرفه بزرگترین مسجد باشکوه در اروپا بعد از بازسازی با حضور رهبری کشور و رهبران کشورهای دیگر اسلامی افتتاح شد، در مساجد مرکزی پایتخت و همچنان سه مسجد دیگر نماز عید ادا شد. در ولایت مسکو مردم متدین در 34 مسجد نماز عید را ادا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала