غرب برخورد خود را نسبت به بشار اسد به خاطر سیاست ناکام امریکا در سوریه تغییر میدهد

© Sputnikوزارت خارجه امریکا
وزارت خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاست ناکام امریکا در باره سرنگونی اسد در سوریه

در امریکا حالا درک می کند که ستراتیژی مبارزه با «دولت اسلامی» (داعش) که واشنگتن و متحدین ان در پیش گرفته، با ناکامی مواجه شده است.

وزارت دفاع امریکا اعتراف کرده که با وجود میلیون ها دالر که برای تعلیم و تسلیح شورشیان سوری مصرف شده، اکنون حداکثر پنج نفر از انها در نبردها با داعش شرکت دارند.
جنرال جان آلن که سال گذشته به صفت قوماندان نیروهای مسلح ائتلاف در مبارزه با داعش منصوب شد، به تازگی از سمت خود کنار رفت. طبق گزارش های واصله این جنرال از جریان نبردها با داعش راضی نیست.
محمد دحیر، قوماندان گروه شورشیان که توسط امریکایان تعلیم دیده، نیز از سمت خود کنار رفته و عملیات امریکا را شکست خورده نامیده است. همزمان با برباد رفتن امیدها، روحیه در خود امریکا و اروپا نیز تغییر کرده است. غربی ها که قبلاً در جواب تمام پرسش ها در باره سوریه می گفتند، نمی توان با اسد سرو کار داشت و باید از وی رهایی یافت، حالا با انعطاف تر شده اند.
فیلیپ هموند، وزیر خارجه بریتانیا آمادگی غرب را "برای بحث با روسیه ، ایران و دیگر کشور ها درباره امکان برقراری دوره کوتاه مدت عبوری در سوریه تحت نظارت بین المللی" اعلام کرده است.
سباستین کورتس، وزیر خارجه اتریش گفت:" من اسد را بخشی از حل و فصل درازمدت مساله سوریه نمی دانم، اما وی در حال حاضر باید بطور مشخص در مذاکرات شرکت کند".
جان کری، وزیرخارجه امریکا اظهار داشت که به باور عمیق وی مساله سوریه باید از راه سیاسی و از طریق مذاکرات حل شود.
جان کری اعلام نمود که امریکا آماده" آغاز فوری بحث با روسیه است"، تا ستراتژی مشترک مبارزه با داعش تدوین شود.
ماکس آبرامس، استاد علوم سیاسی پوهنتون بوستون امریکا اعلام داشت:" رروسیه می بیند که چگونه این تروریست ها برای تصرف دمشق تلاش می ورزند و با در نظرداشت درس های تغییر رژیم ها در عراق و لیبی بصورت اشکار اعلام می کند که اجازه رخ دادن چنین وضع را نخواهد داد".
بنابر شواهد موجود ائتلاف ضد داعشی در رابطه با شکست ستراتژی واشنگتن در مبارزه با داعش حالا آمادگی بیشتری برای شنیدن پیشنهادات جدید برای حل و فصل بحران در سوریه وجود دارد.
گروه تروریستی" دولت اسلامی" پس از تصرف اراضی پهناوری در شمال و شرق سوریه و شمال و غرب عراق ، روز 29 جون سال گذشته خلافت اسلامی را در این نواحی تحت رهبری سرکرده خود را اعلام کرد. این گروه وحشی و بیرحم که در حال گسترش فعالیت خود در دیگر کشور ها، به ویژه لیبیا، مصر ، افغانستان، یمن، تونس و نایجریا می باشد، در دیگر نقاط جهان از جمله کشور های اروپایی عملیات تروریستی اجرا می کند، یکی از بزرگترین معضلات فعلی در دنیا شمرده میشود.
طیارات ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا بطور منظم مواضع این گروه تروریستی در عراق و سوریه را بمباران می کنند. این عملیات در عراق با اجازه دولت این کشور، اما در سوریه بدون توافق با دمشق صورت می گیرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала