قوماندانی نظامی امریکا پلان نو خروج نیروها از افغانستان ترتیب میکند

© Photo / US Army / Staff Sgt. Shane Hamannافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پلان نو قوماندانی امریکا در باره خروج نیروها از افغانستان

وزارت دفاع امریکا و کشورهای متحد ان از پلان نو قصر سفید در باره کاهش قطعات نیروهای امریکایی در خاک افغانستان نگران می باشد که به ارتباط ان بر امکان حفظ چند هزار نظامی اردوی امریکا در این کشور بعد از سال 2016 تجدید نظ میشود. در این باره روزنامه Wall Street Journal به نقل از ماموران امریکایی و کشورهای متحد خبر داده است.

جنرال جان کیمبل پنج پیشنهاد مختلف به نمایندگان پنتاگون و ناتو ارسال داشته که در هرکدام از انها تحلیل خطرات ممکن بررسی شده است.

در جمله طرق ممکنه، طبق معلومات روزنامه، پیشنهاد حفظ نمودن تعداد قطعات به سطح 10 هزار سرباز یا در همین حدود، کاهش تعداد نیروهای امریکایی تا 8 هزار نفر، کاهش تعداد نیروها تا نصف یا پیروی از پلان جاری در باره کاهش نیروها به اندازه چند صد نفر تا اواخر سال 2016 شامل می باشد.

برخی ماموران هراس دارند که کاهش شدید نیروهای امریکایی در کشور کابل را در شرایط نامناسب قرار خواهد داد، وقتیکه حکومت تحت فشار از جانب جنبش فعال طالبان در کشور و همچنان گروه های تروریستی دیگر قرار خواهد گرفت. دیگران معتقدند که حتی قطعات کوچک اردوی امریکا میتوانند به حکومت محلی در مقابله با افراد مسلح کمک نمایند.

بسیاری ها به اثرات منفی خروج نیروها از عراق اشاره میکنند که بعد از ان در انجا سازمان تروریستی «دولت اسلامی» فعال گردید. منابع روزنامه باور دارند که حتی چند صد سرباز امریکایی میتوانستند به بغداد در مبارزه با داعش کمک قابل ملاحظه نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала