لوروف: روسیه به امریکا هماهنگی ضربات هوایی بر داعش به کمک مرکز اطلاعاتی پیشنهاد نموده است

© AP Photo / Richard Drewلاوروف: روسیه درصدد همگرایی در شرق و در غرب
لاوروف: روسیه درصدد همگرایی در شرق و در غرب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیشنهاد روسیه در باره هماهنگی ضربات هوایی به کمک مرکز اطلاعاتی به امریکا

روسیه به امریکا و ایتلاف هماهنگ نمودند ضربات هوایی بر «دولت اسلامی» (داعش) به کمک مرکز ایجاد شونده اطلاعاتی در بغداد با فعالیت های نیروهای زمینی پیشنهاد نموده است. این مطلب را سرگی لوروف وزیر خارجه روسیه اعلام داشت.

لوروف در مصاحبه با تلویزیون RT اعلام داشت: " اول اینکه، ما با حکومات عراق، سوریه و ایران کار میکنیم. ما مرکز به اصطلاح اطلاعاتی را در بغداد گشودیم که برای انتقال اطلاعات استفاده خواهد شد که سوریه، عراق، ایران و روسیه در اختیار دارند. من فکر میکنم که این کار میتواند و باید در مبارزه با تروریزم کمک نماید. ما به امریکا و ایتلاف امریکایی کمک در باره انسجام فعالیت ها و کمک نمودن به هماهنگ ساختن ان ضربات هوایی را که انها قصد وارداوردن انها را دارند، با فعالیت های نیروهای زمینی، پیشنهاد نمودیم".

روسیه مساعی سوریه، ایران و عراق را برای هماهنگی مبارزه با داعش متحده نموده و وظیفه اساسی مرکز مشترک اطلاعاتی ایجاد شونده در بغداد جمع اوری، پروسس، تعمیم و تحلیل معلومات جاری در منطقه شرق نزدیک در چارچوب مبارزه با جنگجویان، توزیع اطلاعات نظر به ضرورت و انتقال اوپراتیفی ان به درستیزهای کشورهای متذکره می باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و بارک اوباما رئیس جمهور امریکا در روز دوشنبه در سازمان ملل متحد حل منازعه در سوریه مورد بحث قرار دادند که در نتیجه ان اعلام داشتند که «حضور نظامی روسیه در سوریه حتماً تخریبی نمی باشد». روسیه و امریکا راجع به اقدامات در باره اجازه ندادند به اوضاع منازعوی بین نظامیان دو کشور در سوریه توافق نمودند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала