ولادیمیر پوتین در پایان ملاقات با بارک اوباما گفت: مناسبات روسیه و امریکا در سطح پائین قرار دارند

© Fotohost-agency /  مراجعه به بانک تصاویر اوباما و پوتین
اوباما و پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات ولادیمیر پوتین بعد از ملاقات با بارک اوباما

 

ولادیمیر پوتین در پایان ملاقات دوجانبه با بارک اوباما رئیس جمهور امریکا به سوالات ژورنالیستان پاسخ داد.

کنفرانس مطبوعاتی مستقیماً بعد از اولین ملاقات دوجانبه طی دو سال اخیر با بارک اوباما رئیس جمهور امریکا صورت گرفت. رهبر روسیه، ضمن گفتگو با ژورنالیستان خاطرنشان ساخت که تماس های بین دو طرف طی این مدت در چارچوب های مختلف صورت میگرفت، اما قطع نشده اند. پوتین، در عین حال، اشاره نمود که در حال حاضر مناسبات دوجانبه در سطح پائین قرار دارند، ولی این گزینش واشنگتن بود.

رئیس جمهور روسیه اعلام داشت:" ما همیشه برای توسعه مناسبات و احیای ان به حجم کامل اماده می باشیم".

ولادیمیر پوتین، ضمن صحبت در باره تحریمات که غرب علیه روسیه وضع کرده، خاطرنشان ساخت که چنین اقدامات علیه روسیه موثر نمی باشند.

پوتین گفت: " ما از همان ابتدا می گفتیم که سیاست تحریمات و منزوی ساختن بصورت کل در جهان معاصر غیرموثر می باشد، اهداف ان، قاعده تاً، دستیاب نمی شوند، و نسبت به کشور، مانند روسیه، این اصلاً ناممکن است — کافی است که به ان نظر انداخته شود".

ولادیمیر پوتین ملاقات با اوباما راازاد خواند، در اثنای ان رهبر امریکا دیدگاه خود راجع به اوضاع در اوکراین و سوریه بطور مفصل ارایه کرد. در این باره پوتین به نمایندگان رسانه ها خبر داد. رهبر روسیه اشاره نمود که نقظه نظرات دو طرف در باره این مسایل تا اندازه زیادی باهم مطابقت دارند.

پوتین اعلام داشت: " شرکای امریکایی ما به حد کافی روشن موضعگیری خود را در باره بسیاری مسایل، بشمول حل اوضاع در اوکراین و در باره مساله سوریه و در باره شرق نزدیک ارایه کرد، این عجیب است که بین ما بسیاری نقاط و نظرات در باره این مسایل مطابقت دارند. اختلافات نیز موجود اند که ما توافق نمودیم که بالای انها مشترکاً کار نمائیم و امیدوارم که این کار سازنده خواهد بود".

ولادیمیر پوتین، ضمن صحبت راجع به حال منازعه در سوریه، یکبار دیگر خاطرنشان ساخت که فیصله راجع به سرنوشت رئیس جمهور بشار اسد را باید خود مردم سوریه اتخاذ نمایند.

پوتین گفت: " من نسبت به همکاران خود — رئیس جمهور امریکا و رئیس جمهور فرانسه، با احترام زیاد برخورد مینمایم، ولی انها، طوریکه من تصور میکنم، اتباع جمهوری سوریه نیستند، از همینرو گمان نمی رود که انها در تعیین سرنوشت رهبری دولت دیگر شرکت ورزند. این بازهم کار خود سوریایان است".

پوتین افزود: " منازعه عمیق و ، با تاسف، خونین است. از همینرو من گفتم که در پهلوی حمایت از مقامات رسمی در مبارزه با تروریزم ما بر پیشبرد موازی تحولات سیاسی و پروسه سیاسی تاکید خواهیم کرد. تا جای که به من معلوم است، رئیس جمهور اسد با این موافق است".

یاداوری میکنیم که در قصر سفید در پایان مذاکرات اعلام داشتند که حضور نظامی روسیه در سوریه میتواند عواقب مثبت در قبال داشته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала