امریکا میخواهد بداند که داعش جیپ های زیادی تویوتا را از کجا کرده

© Sputnik / Vladimir Astapkovich  /  مراجعه به بانک تصاویر Toyota
Toyota - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
علاقمندی امریکا به منشای تعداد زیاد جیپ های داعش

مقامات امریکایی به کمپنی Toyota طی درخواست مراجعه کرده و میخواهد روشن سازد که گروه «دولت اسلامی» چگونه توانسته تعداد زیادی جیپ های ساخت این کمپنی را خریداری کند. در این باره ABC News خبر داده است.

کمپنی موترسازی در پاسخ اعلام داشته که در باره شیوه دریافت موترها توسط تروریستان اندکترین تصور هم ندارد. طوریکه اید لیوئیس امر بخش روابط اجتماعی کمپنی اعلام داشت، کمپنی Toyota وزارت مالیه امریکا راجع به سلسله های معلوم صدور موترها به شرق نزدیک و پروسیجرها مطلع ساخته که کمپنی برای حفاظت از صادرات انجام میدهد.

نامبرده گفت: « Toyota قواعد را که امکان نه فروختن موترها را به ان مردم فراهم می سازد که از انها برای اهداف نظامی استفاده کنند و یا انها را برای  اهداف نظامی یا تروریستی عصری سازند، جداً رعایت میکند».

او افزود که کمپنی امکان تعقیب وسایط ترانسپورتی را که دزدی شده و یا خریداری شده و یا میانجیگران انها را فروخته، ندارد. کمپنی جاپانی در سال 2012 صدور موترها را به سوریه قطع کرد.

موترهای Toyota Hilux، Toyota Tacoma و Toyota Land Cruiser به معرف داعش مبدل گشته و افراد مسلح در انها ماشیندارها تا توپ ها و دستگاه های شلیک راکت نصب کرده و این موترهای محبوب در بین تروریستان بر حمل و نقل نیروی انسانی و تسلیحات استفاده میشود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала