مروری بر فاحش ترین حملات نیروهای نظامی امریکا و کشته شدن غیرنظامیان

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationمروری بر فاحش ترین حملات نیروهای نظامی امریکا و کشته شدن غیرنظامیان
مروری بر فاحش ترین حملات نیروهای نظامی امریکا و کشته شدن غیرنظامیان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا از جوانا لیو رئیس سازمان داکتران بدون مرز و اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور افغانستان بخاطر حمله نیروهای امریکا بر شفاخانه داکتران بدون مرز در قندز معذرت خواهی کرد. این نخستین حمله اشتباهی نیروی های هوایی امریکا نمی باشد که غیرنظامیان قربانی آن می شوند.

حمله بر کارخانه غذای کودک در عراق-1991
نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در روز هفتم عملیات در عراق کارخانه غذای کودک را در حومه بغداد مورد هدف قرار دادند. نیروهای ائتلاف بین المللی این کارخانه را به بهانه اینکه سلاح های بیولوژیکی تولید می کند، مورد هدف قرار دادند. اما نتایج تحقیقات و بررسی که توسط سازمان سیا صورت گرفت، واضح ساخت که این کارخانه واقعا غذای کودک تولید می کرده است و نه چیز بیشتری.

حمله بر کارخانه داروسازی در سودان، 1998
پس از حمله تروریستی "القاعده" بر سفارتخانه های آمریکا در کنیا و تانزانیا در سال 1998، بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین امریکا دستور حمله راکتی به یک کارخانه داروسازی " الاشفیع" در سودان را صادر کرد. امریکا معتقد بود که این کارخانه مرکز تولید سلاح های کیمیاوی تروریست ها است. دولت کلینتون پس از هدف قرار دادن این کارخانه که حدود 90 فیصد داروهای مورد نیاز این کشور را تولید می کرد، هیچ گونه اسنادی را در مورد ارتباط این کارخانه با القاعده ارائه نکرد. در نتیجه کمبود دارو در سودان ده ها هزار نفر بر اثر بیماری مالاریا، سل و دیگر بیماری های قابل پیشگیری جان خود را از دست دادند.

حمله بر قطاری در صربستان، 1999
در طول بمباران ناتو بر یوگسلاوی در سال 1999، جنگنده آمریکایی F-15 یک قطار مسافربری را مورد هدف دو راکت قرار داد. در نتیجه آن 14 غیرنظامی کشته شدند. با وجود اینکه این راکت ها قابل کنترول بود، ناتو ویدیویی را به منظور متقاعد کردن مردم منتشر کرد که نشان دهد، سرعت این قطار بیش از حد زیاد بوده و زمانی برای کنترول راکت ها باقی نمانده است.
روزنامه "Frankfurter Rundschau " چاپ آلمان گزارش داد که این ویدیو کاملا ادد شده و سرعت آن قطار در فیلم سه برابر افزایش داده شده است.

حمله بر استشن رادیو و تلویزیون در صربستان 1999
16 کارمند رادیو و تلویزیون صربستان در نتیجه حملات هوایی ناتو در سال 1999 در بلگراد کشته شدند. رئیس جمهور آن زمان امریکا، بیل کلینتون بود و قاطعانه از حملات ناتو بر این استشن حمایت کرد.

حمله بر سفارت چین در بلگراد
در نتیجه حملات امریکا در یوگسلاویا، امریکا در سال 1999 سفارت چین را در بلگراد به طور اشتباهی مورد هدف قرار داد که در نتیجه آن سه دیپلمات چینایی کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند. دلیل هدف قرار دادن اشتباهی نقشه قدیمی بلگراد اعلام شد.


حمله بر سازمان صلیب سرخ در افغانستان-2001
امریکا در آغاز انجام عملیات اش در افغانستان در سال 2001 ساختمان صلیب سرخ را در کابل مورد هدف قرار داد.

حمله بر دفتر کانال تلویزیونی الجزیره در کابل —2001
چند هفته پس از حمله اشتباهی امریکا بر ساختمان صلیب سرخ در کابل آمریکا ضربه دیگری را به دفتر محلی الجزیره و نمایندگی نزدیک به بی بی سی وارد کرد.


دفتر الجزیره در بغداد- 2003
در مرحله اول حمله آمریکا به عراق در سال 2003، نیروی هوایی ایالات متحده نمایندگی کانال الجزیره را در بغداد مورد هدف قرار دادند.


هوتل "فلسطین" در بغداد- 2003
در روز اول عملیات امریکا در عراق، تانک های نیروهای نظامی آمریکا هوتل 15 طبقه "فلسطین" را در بغداد که اکثر مهمانان اش خبرنگاران خارجی بود، مورد حملات راکتی قرار داد. در نتیجه این حملات راکتی عکاس آژانس خبری "رویتر" و اپراتور کانال تلویزیونی Telecinco اسپانیا کشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала