ویکی لیکس مکاتبه الکترونی رئیس سیا را منتشر نموده است

© SputnikWikiLeaks
WikiLeaks - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشر مکاتبه الکترونی رئیس سیا

مکاتبه شخصی جان برینان رئیس اداره مرکزی استخبارات امریکا — سیا، در اختیار سازمان بین المللی افشاکننده WikiLeaks قرار گرفته است. در این باره سایت انگلیسی زبان RT خبر داده است. طوریکه در میکرو بلوگ سازمان در Twitter تذکر یافته، بخش نامه ها امروز نشر خواهند شد و بقیه در اینده به اجتماع عرضه خواهند شد.

در اطلاعیه سازمان در میکرو بلوگ در Twitter گفته شده: " امروز، مورخ 21 اکتوبر سال 2015 و در روزهای اینده نزدیک WikiLeaks  اسنادی را منتشر خواهد ساخت که از یکی از اکاونت های غیرحکومتی جان برینان رئیس سی ای ای دریافت کرده است. برینان بصورت متناوب از اکاونت برای بحث روی چند پروژه که به استخبارات مربوط بود، استفاده میکرد".

اگر چه مکاتبه قبلاً دریافت شده برینان توسط شاگرد مکتب امریکایی از صندوق پستی شخصی مامور عده استخبارات امریکا پیش برده میشد، او یم عده پروژه ها را یاداوری کرده که سیا در حال حاضر تحقق می بخشد.

طوریکه گفته شده، برینان، با استفاده از اکاونت غیرمحفوظ شخصی، نه تنها« چلنج ها برای جامعه استخباراتی امریکا در جهان بعد از جنگ سر و اعمال تروریستی 11 سپتمبر»، بلکه پیشنهادات مختلف، مربوط به شیوه های شکنجه بازداشت شدگان مورد بحث قرار میداد.

عده از نامه های برینان به ایران مربوط می باشند. بطور مثال، رئیس سی ای ای «شرکت مثبت و سهم مهم» جمهوری اسلامی در مساله افغانستان تائید میکرد.

قبلاً معلوم شده بود که شاکرد مکتبی امریکایی پست شخصی الکترونی برینان را در سرویر AOL شکستانده بود. در این باره روزنامه نیویارک تایمز خبر داده بود. هاکر جوان بعداً به ژورنالیستان معلومات داد که در مورد انجام حمله سایبیری بر رئیس سیا به خاطر عدم موافقت با سیاست امریکا در مورد فلسطین فیصله نموده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала