وزارت خارجه روسیه: مسکو از تبصره فابی اوس راجع به کریمیا متعجب شده است

© Sputnik / Ekaterina Tchesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر مارییا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه
مارییا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعجب مسکو در باره تبصره فابی اوس راجع به کریمیا

در مسکو با ارزیابی لوران فابی اوس وزیر خارجه فرانسه به ارتباط همه پرسی انجام شده در کریمیا که در ان باشندگان ان در باره شمول جزیره نما در ترکیب روسیه اظهار نظر نموده بودند، موافق نیست. این مطلب را مارییا زخارووا نماینده رمی وزارت خارجه روسیه اعلام داشت.

در تبصره زخارووا که متن ان در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، گفته شده: " عجیب است که فقط در فرانسه، ان هم به سطح وزارت خارجه در باره بی بنیادبودن اراده مردم و نبود حق مردم در باره تعیین سرنوشت شان صحبت نموده اند. پس انگاه پاریس چگونه میخواهد سیاست خود را در رابطه با مناطق تحت کنترول فرانسه، منجمله، جزیره مایوتا در ترکیب مجمع الجزایر کومور و گروپ جزایر اپراس در ابنای موزمبیق مدلل می سازد؟"

او به خواهش در باره نشان دادن عکس العمل نسبت به بیانات فابی اوس راجع به اینکه روسیه حقوق بین المللی را با توافق به اجرای ابراز رای باشندگان کریمیا که در همه پرسی اظهار نموده بود، نقض کرده، چنین پاسخ داد.

زخارووا اعلام داشت که فرانسه جزیره مایوتا را خاک خود اعلام داشت، اگر چه نتائیج همه پرسی در انجا توسط اتحادیه افریقا و سازمان ملل متحد پذیرفته نشدند. طوریکه زخارووا گفت، پاریس تا هنوز مذاکرات راجع به سپردن جزیره اپراس تحت سلطه ملغاسی، باوجود ان که سازمان ملل متحد جهت اغاز چنین مذاکرات دعوت بعمل اورده بود، اغاز نکرده است.

زخارووا اظهار داشت:" فکر میکنم که مثال های را که من اوردم کافی است، تا دانست که فرانسه اولتر از هرکس، بهتر است ابتدا کارهای خود را، قبل از ان که اقدامات دول دیگر را ارزیابی کند، سروسامان بخشد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала