روسیه در عملیات در سوریه حد اقل دونیم میلیون دالر در روز مصرف میکند

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationروسیه در عملیات در سوریه حد اقل دونیم میلیون دالر در روز مصرف میکند
روسیه در عملیات در سوریه حد اقل دونیم میلیون دالر در روز مصرف میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات نیروهای هوایی – فضایی روسیه در سوریه

عملیات جنگی روسیه در سوریه یک ماه ادامه دارد. وزیر مالیه انتون سیلیوانوف در همان اغاز می گفت که حضور نظامی روسیه در سوریه مخارج اضافی را که د بودجه دفاعی نه گنجند، مطالبه نمی کند. در اداره ریاست جمهوری و حکومت اطمینان میدهند که عملیات از تمرینات بزرگ نظامی گرانتر تمام نمی شود.

آژانس اطلاعاتی RBC محاسبه کرده که روسیه بصورت مشخص چقدر پول را صرف این عملیات میکند.

آژانس اطلاعاتی RBC در محاسبات خود از میتود استفاده میکند که در انگلستان هنگام ارزیابی مخارج عملیات در لیبیا در سال 2011 استفاده شده بود. جهت عملیات که 25 هفته دوام کرد، انگریزان مبلغ 320 میلیون پوند سترلینگ — 1.82 میلیون پوند در روز (تقریباً 174.5 میلیون روبل) مصرف کرده بودند. مخارج از فصل و باب کامل — بشمول معاش اضافی نظامیان و متخصصین ملکی که خدمات تخنیک جنگی را انجام میدادند، نگهداری جایدادهای منقول و غیرمنقول، تامین مواد غذایی و دارو، اکمال مهمات و مواد سوخت، تشکیل میشد.

فصل عمده مخارج را پروازهای محاربوی تشکیل میداد. این که ارزش انها چقدر است، این راز دولتی است. منبع در آژانس اطلاعاتی RBC مبلغ از سه ونیم تا هفت میلیون روبل در ساعت یاداوری میکند. در سوریه نیروی هوایی روسیه عمده تاً در حدود شعاع نزدیک فعالیت استفاده میشود که طول پرواز انها از 40 دقیقه تجاوز نمی کند. بنا بر ان که طیارات بطور اوسط 27 دقیقه در شبانه روز پرواز میکنند، RBC محاسبه کرده که روسیه در 25 روز اول مبلغ 3.6 میلیون روبل مصرف کرده است. در شبانه روز مبلغ 146 میلیون روبل یا 2.4 میلیون دالر خرج میشود.

برعلاوه نیروی هوایی، روسیه در چوکات عملیات در سوریه راکت های بالدار «کالیبر» نیز استفاده کرد. در تاریخ 7 اکتوبر کشتی های بحریه بحیره کسپین 26 راکت پرتاب نمود. بهای راکت ها و همچنان مخارج پروازهای محاربوی طیارات — راز دولتی است. RBC به این نتیجه رسیده که برای پرتاب 26 راکت روسیه از 20 تا 60 میلیون دالر مصرف کرده است.

نظامیان روسیه هنگام خدمت در خاک کشور خارجی اضافه معاش شبانه روزی دریافت میکند که در سوریه 62 دالر را تشکیل میدهد. ولی «در صورت تغذیه در محل خدمت» این مبلغ سه برابر کاهش می یابد. نظامیان در سوریه در هر شبانه روز 18.6 دالر اضافه معاش دریافت میکند. منابع نزدیک به وزارت دفاع به RBC معلومات داد که در عملیات 1600 نفر شرکت دارند. به این ترتیب، مخارج سفریه شبانه روزی در سوریه را مبلغ 30 هزار دالر در روز تشکیل میدهد.

غذا را برای نظامیان روسیه در سوریه اشپزخانه صحرایی تهیه میکند. مبلغ دقیق غذا در بخش محرم بودجه وزارت دفاع روسیه نشان داده شده است. طبق ارزیابی کارشناسان، این مبلغ را 600 — 800 روبل در شبانه روز تشکیل میدهد. پس مخارج تغذیه قطعات 1600 نفری را در حدود میلیون روبل در روز (برابر 16.5 هزار دالر) تشکیل میدهد.

بالاخره، اخرین فصل مخارج اساسی — انتقال محموله ها تشکیل میدهد. یک پهره تانکرهای بحری و ترانسپورت هوایی، طبق ارزیابی RBC، تقریباً 100 هزار دالر در شبانه روز تمام میشود.

بصورت کل، طبق ارزیابی RBC، روسیه در جنگ سوریه حد اقل دونیم میلیون دالر در روز مصرف میکند. این مخارج شامل مخارج امادگی عملیات و همچنان ترمیم و سامان الات میدان هوایی در لاذقیه نمی شوند، جای که طیارات روسیه مستقر شده اند.

در صورت حفظ سرعت قبلی عملیات تا اواخر سال بهای ان برای بودجه مبلغ 18 میلیارد روبل در سال روان تمام خواهد شد. در مسوده بودجه سال 2016 برای مخارج «دفاع ملی» تخصیص مبلغ 3.145 تریلیون روبل، به اندازه 258.9 میلیارد روبل بیشتر، نسبت به سال 2015 پیشبینی شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала