قزاقستان به افغانستان شگوفان نیاز دارد

© Sputnik / Michail Klimentiev /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور قزاقستان
رئیس جمهور قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفر اشرف غنی به قزاقستان

قزاقستان مشکلات را که افغانستان با انها مواجه می باشد درک میکند و به ثبات اوضاع در این کشور علاقمند می باشد. این مطلب را نورسلطان نظربایف رئیس جمهور قزاقستان اعلام داشته است.

نظربایف در روز جمعه هنگام ملاقات با محمد اشرف غنی که طی بازدید رسمی در استانه اقامت دارد، گفت: " منطقه اسیای مرکزی و افغانستان از زمانه های قدیم ارزش های مشترک غنی تاریخی و فرهنگی دارند. من راجع به همه حوادث خوب میدانم که در کشور شما جریان دارند (…) قزاقستان از افغانستان برای ثبات اوضاع ان هرنوع حمایت می نماید. کشور ما به افغانستان شگوفان نیاز دارد که با ان ما میخواهیم مناسبات نزدیک عیار سازیم".

سخنان رئیس جمهور قزاقستان را دفتر مطبوعاتی او منتشر ساخته است.

نظربایف خاطرنشان ساخت که قزاقستان با درک عمیق نسبت به مشکلات و خطرات، در شرایط، برخورد میکند که افغانستان در ان به سر می برد.

رئیس جمهور قزاقستان گفت: " در سال های اخیر پروسه ثبات مشاهده میشود و ما به این خوش هستیم. شما جهت وحدت همه مردم و ایجاد حکومت وحدت ملی تلاش میکنید. این مهم است و ما از این نیت حمایت میکنیم".

محمد اشرف غنی به نوبه خود توجه را به موفقیت های قزاقستان که طی سال های استقلال دستیاب شده، توجه مبذول داشت.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی، روسای جمهوری دو دولت در جریان ملاقات مسایل تجارتی — اقتصادی، ترانسپورت ترانزیتی، همکاری ها در عرصه های زراعتی و فرهنگی — بشری مورد بحث قرار دادند. همچنان بر مسایل مبرم اجندای بین المللی و امنیت منطقوی تماس گرفته شد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала