پوتین فرمان وضع تحریمات برضد ترکیه امضا نمود

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اموال ترکی که فهرست ان را حکومت تعیین خواهد کرد، تحت ممنوعیت قرار خواهند گرفت

رئیس جمهور ولادیمیر پوتین فرمان راجع به اقدامات محدودیتی نسبت به ترکیه امضا نمود. در این باره دفتر مطبوعاتی کرملن خبر داد.

این سند بنام «اقدامات راجع به تامین امنیت ملی فدراسیون روسیه و دفاع از اتباع فدراسیون روسیه در برابر اعمال جنیاتکارانه و دیگر اعمال غیرحقوقی و بکاربرد اقدامات خاص اقتصادی نسبت به جمهوری ترکیه» مسمی شده است.

مطابق فرمان در خاک روسیه موقتاً بر معاملات اقتصادی خارجی که ورود انواع جداگانه اموال ترکیه را به خاک کشور پیشبینی میکند، ممنوعیت یا محدودیت وضع میگردد. فهرست انها را باید حکومت روسیه تعیین کند. برای اجناس که برای استفاده شخصی اورده میشوند، به حجم که اتحادیه اقتصادی یوریشیا حق اجازه داده، استثنا قایل میشود.

همچنان ممنوعیت یا محدودیت برای سازمان های جهت انجام انواع جداگانه کارها یا انجام خدمات در خاک روسیه، وضع میشود که در حیطه صلاحیت جمهوری ترکیه قرار دارند.

برعلاوه این، برای کارفرمایان سر از تاریخ 1 جنوری سال 2016 بر جلب کارگران از جمله اتباع ترکیه ممنوعیت وضع میگردد.

مناسبات روسیه و ترکیه بعد از ان شدیداً حاد گردید، وقتیکه طیاره بمبارد سو — 24 روسیه که در عملیات علیه گروه تروریستی «دولت اسلامی»، ممنوع شده در روسیه، در سوریه شرکت داشت، بالای خاک سوریه توسط طیاره F-16 ترکیه سقوط داده شد. در انقره اعلام میدارند که طیاره روسیه بر حریم هوایی ترکیه تجاوز کرده بود.

بعد از این رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اعلام داشت که حمله نیروی هوایی ترکیه بر طیاره نظامی روسیه «ضربه بر پشت» از جانب «همدستان تروریستان» بود و افزود که این حادثه برای مناسبات روسیه — ترکیه عواقب جدی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала