ساخت نخستین داروی ضد پیری در جهان

© Fotolia / Oneinchpunchساخت نخستین داروی ضد پیری در جهان
ساخت نخستین داروی ضد پیری در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخستین داروی ضد پیری در جهان ساخته شده و قرار است در سال آینده مورد آزمایش قرار گیرد.

دانشمندان معتقدند، مصرف تابلت ضد پیری به انسان کمک می کند و طول عمر انسان را به 110 تا 120 سال افزایش میدهد. هر چند این موضوع بیشتر مانند داستان های علمی- تخیلی است، اما دانشمندان ثابت کرده اند داروی متفورمین (METFORMIN) که در حال حاضر برای درمان دیابت مورد استفاده قرار میگیرد، طول عمر حیوانات را افزایش داده و اکنون دولت امریکا مجوز تست این دارو را بر روی انسان صادر کرده است. در صورت آزمایش این تابلت بر روی انسان 70 ساله که خود را 50 ساله احساس کرد، آزمایش موفقیت آمیز است. علاوه براین، این تابلت می تواند باعث یک دوره جدید در علم طب گردد و دیگر داکتران مریضان مبتلا به سرطان، دیابت و الزایمر و غیره را درمان نکرده و فورا از این مکانیزم استفاده خواهند کرد.

پروفسیور گوردون لیتاگوو یکی از نویسندگان و محققان موسسه تحقیقات پیری در کالیفرنیا می گوید: " اگر موفق به کندی روند پیری شویم، می توانیم روند توسعه آسیب ها را در دوران پیری نیز کاهش دهیم".

به گفته وی، شکی نیست که پیری یک روند اجتناب ناپذیر است، زیرا تمام سلول های حاوی "DNA " است که می تواند عملکرد مناسب بدن را به طور دائم حفظ کرد. وی افزود: برخی از موجودات بحری اصلا پیر نمی شوند. متفورمین میزان مولکول های اکسیژن را وارد سلول می کند که باعث طول عمر سلول ها شده و اثر می گذارد.

سال گذشته دانشگاه کاردیف دریافتند، بیماران مبتلا به دیابت که از متفورمین استفاده می کنند، در واقع نسبت به دیگران عمر بیشتری می کنند. انجام این آزمایش در زمستان سال آینده در امریکا برنامه ریزی شده است. دانشمندان برخی از موسسات در حال حاضر در حال جمع آوری پول و جذب 3000 داوطلب 70-80 ساله که مبتلا به سرطان، بیماری های قلبی، الزایمر، هستند، می باشند. محققان امیدوارم که این تابلت بتواند روند پیری و بیماری را کند کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала