رئیس پیشین پنتاگون: امریکا و روسیه باید در مبارزه با داعش در سوریه همکاری کنند

© Sputnik / David B. Gleasonپنتاگن
پنتاگن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روز پنج شنبه ویلیام پری وزیر دفاع پیشین امریکا (1994-1997) در دیداری با گروهی از خبرنگاران به پاسخ سوال خبرنگار آژانس خبری" تاس" گفت: امریکا و روسیه باید در مبارزه با گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش در سوریه همکاری کنند.

پری گفت: آنچه در سوریه جریان دارد، از طریق رسانه ها آگاه می شود. وی به جنگ بوسنی و هرزگوین در اواسط سال 1990 که یک طرف امریکا ، ناتو و طرف دیگر روسیه بود، اشاره کرد. وی گفت: روسیه در آن زمان یک تیم مستقل ارسال کرد و هر بریگارد به طور جداگانه فرماندهی می کردند. به گفته وی، نظامیان ما معتقد بودند که این اقدامات می تواند به یک فاجعه منجر شود.
به گفته وی، در آن زمان من چهار بار با پاول گراچف همتای روسی خود دیدار و بالاخره بیل کلینتون و باریس یلتسین روسای جمهور پیشین امریکا و روسیه بر انجام اقدامات هماهنگی های لازم به توافق رسیدند. وی گفت: پس از همکاری های لازم بدون هیچ گونه نقض حقوقی هر دو طرف و احترام متقابل موضوع حل و فصل گردید و از آن زمان تاکنون فرماندهی واحد داشتیم".
وی اعتراف کرد، اکنون در سوریه چنین نیست. به گفته وی، این اقدامات ممکن است باعث بروز فاجعه بزرگ گردد. وی گفت: هیچ کس نمی تواند بگوید که این فاجعه چی وقت اتفاق می افتد، اما کاملا امکان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала