جان اویت: هدف دیوید کامرون- مبارزه با داعش نیست، بلکه تغییر رژیم در سوریه می باشد

© AP Photo / Pavlos VrionidesСамолет «Торнадо» британских ВВС на воздушной базе рядом с городом Лимассол, Кипр
Самолет «Торнадо» британских ВВС на воздушной базе рядом с городом Лимассол, Кипр - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاریخ سوم دسامبر قوای هوایی بریتانیا نخستین حملات هوایی خود را علیه مواضع گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش در سوریه آغاز کرد.

دیوید کامرون صدراعظم بریتانیا اعلام کرد، هدف اصلی انجام عملیات — مبارزه با گروه تروریستی دولت اسلامی داعش است، اما جان اویت خبرنگار انگلیس معتقد است، بریتانیا به دنبال سرنگونی بشار اسد رئیس جمهور سوریه و استقرار نیروهای نظامی اش در منطقه می باشد.
آژانس خبری"RT " با جان اویت گفتگو کرده و از او خواسته تا در مورد تصمیم لندن برای آغاز حملات هوایی بر مواضع دولت اسلامی داعش در سوریه اظهار نظر کند. وی گفت: هشت طیاره نظامی بریتانیا مواضع داعش را مورد هدف قرار میدهند و این هشت جنگنده به هیچ عنوان قادر به شکست و نابودی گروه تروریستی "دولت اسلامی" در سوریه نمی باشند. وی افزود: این اقدامات قبلا توسط قوای هوایی روسیه با همکاری نیروهای نظامی سوریه و متحدان شان در زمینه عملیات زمینی صورت گرفته است.
اویت گفت: این موضوع سوال برانگیز است، چرا بریتانیا دقیقاً چنین عملیاتی را انجام میدهد؟ هدف اصلی آن از بین بردن "دولت اسلامی" در سوریه نمی باشد، بلکه تغییر رژیم در دمشق است. بریتانیا با حملات هوایی اش همراه با امریکا و فرانسه به دنبال زمینه سازی برای حضور نظامی هایشان در منطقه هستند. با این حال، این اقدامات به نفع سوریه نمی باشد و باعث وخامت اوضاع این کشور می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала