سازمان امنیت و همکاری اروپا اعلامیه پیشنهادی روسیه در باره مبارزه با تروریزم تصویب نمود

© AFP 2023سرگی لوروف در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا
سرگی لوروف در اجلاس سازمان امنیت و همکاری اروپا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تصویب اعلامیه پیشنهادی روسیه توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا

وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا به ابتکار روسیه اعلامیه نهایی در باره مقابله با تروریزم تصویب نمود. این مطلب را الکساندر لوکاشیویچ نماینده دایمی روسیه در این سازمان در چارچوب کنفرانس وزرای سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیلگراد اعلام داشت.

دیپلومات گفت: "تصویب چند سند مهم که در برابر سازمان ما وظایف مشخص قرار میدهند، دستیاب گردید. در جمله انها اعلامیه دقیق و پرمحتوا در باره مقابله با تروریزم نیز شامل است که به ابتکار فدراسیون روسیه پیشنهاد شده بود".

او اظهار داشت که در جلسه کنونی صحبت بسیار مهم صورت گرفت که ضرورت "کنار گذاشتن همه اختلافات را که به مبارزه با تروریزم مربوط میگردد، تائید کرد".

پیشبینی میشد که اعلامیه در باره مبارزه با تروریزم به سند عمده از جمله اسناد تصویب شده در اجلاس دو روزه شورای وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا مبدل خواهد گشت.

ایوتسه داچیچ وزیر خارجه صربستان که ریاست اجلاس را بر دوش داشت، تائید کرد که کشورهای شرکت کننده بر مساله مبارزه بر ضد تروریزم تاکید خاص نمودند.

داچیچ در اعلامیه خود اظهار داشت: "تاکید خاص بر مساله مبارزه با تروریزم با تمام اشکال و ظواهر ان،بشمول پدیده مانند افراد جنگجوی تروریست خارجی بعمل امد. این مساله همچنان به تندروی و افراط گرایی خشونت بار که به تروریزم منجر شده میتوانند، نیز مربوط میگردد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала