داعش بخش عمده سلاح را از عراق بدست می آورد

© REUTERS / Hamid Khatibداعش بخش عمده سلاح را از عراق بدست می آورد
داعش بخش عمده سلاح را از عراق بدست می آورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش امروز رسانه های بریتانیا با استناد به گزارش سازمان عفو بین الملل، بخش عمده ای از سلاح های گروه تروریستی "دولت اسلامی" داعش که شبه نظامیان آن با این سلاح ها مرتکب جنایت علیه بشریت در سوریه و عراق می شوند، از عراق بدست می آوردند.

سازمان عفو بین الملل با نشر هزارن کلیپ های ویدیویی و عکاسی این اطلاعات را تایید می کند. در گزارش این سازمان اشاره شده است، شبه نظامیان دولت اسلامی از سلاح های مختلف که از چند دهه قبل پس از جنگی ها و ناکامی های مکرر اشغالگران به رهبری امریکا در این کشور ذخیره گردیده، استفاده می کنند. در حال حاضر تروریست های داعش از سلاح ها و تجهیزات نظامی تولید دهها کشور جهان استفاده می کنند.

پاتریک ویلکین یکی از نویسندگان این گزارش می گوید:" مدیریت ضعیف و عدم نظارت بر چنین حجم بزرگ سلاح در عراق، گروه تروریستی دولت اسلامی و دیگر گروه های شورشی را برای چندین دهه از نگاه سلاح تامین کرده است.
به گفته وی، پس از تصمیم خروج نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا از عراق، حدود 400 هزار نظامی که اکثرشان به خانه هایشان باز گشته و یا فرار و سلاح های خود را پنهان کردند. علاوه براین، پس از حمله امریکا، گروه های مسلح انبار مهمات نیروهای نظامی عراق را نیز غارت کردند.

نویسندگان این گزارش همچنین تاکید کردند، در سالهای 2003-2007 آمریکا و سایر کشورهای ائتلاف، با وجود ضعف ساختار نظامی، عدم نظم و انضباط در عراق بازهم بیش از یک میلیون سلاح های کوچک و اتومات را به نیروهای مسلح عراق ارائه کردند.

به گفته آنها، صدها هزار نظامی همراه با سلاح ناپدید گردیده و محل این سلاح ها تاکنون نامشحص باقی مانده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала