وزارت خارجه روسیه: تهدید ایجاد پایگاه داعش در افغانستان وضع واقعی کسب میکند

© Sputnik / Ramil Sitdikovمارییا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه
مارییا زاخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ظهور داعش در افغانستان

تهدید ایجاد پایگاه گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در افغانستان برای ثبات منطقه وضع واقعی کسب میکند. این مطلب را مارییه زخارووا نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه امروز طی کنفرانس کوتاه مطبوعاتی اعلام داشت.

زاخارووا گفت: " تروریستان ستراتیژی را تحقق می بخشند که متوجه اشغال اراضی می باشد که در نزدیکی مستقیم سرحد افغانستان با دول همجوار قرار دارند. بارها بصورت علنی از جانب گروه های تروریستی، منجمله داعش، پلان های تشکل پایگاه در افغانستان برای بی ثبات ساختن بعدی تمام منطقه اعلان شده و نظر به تمایل کنونی که توسعه می یابد، این تهدیدات شکل کاملاً واقعی کسب میکنند".

قبلاً روزنامه Times خبر داده بود که افراد مسلح داعش مناطق را در شرق افغانستان به منظور تلاش ایجاد ولایت نو «خلافت» نام نهاد اشغال کرده اند. طبق معلومات روزنامه، تا 1600 نفر مسلح که در مورد وفاداری به داعش سوگند یاد نموده، عملاً چهار ولسوالی را در جنوب جلال اباد اداره میکنند و از شیوه های بی رحمانه استفاده مینمایند که در اراضی اشغالی عراق و سوریه از ان کار می گرفتند.

 

ده ها هزار باشندگان دهاتی از محلات مسکونی شان فرار نموده و اردوی افغانستان در جنگهای همه روزه درگیر می باشد و سعی می ورزد از پیشرفت بعدی افراد مسلح جلوگیری نماید. طبق معلومات روزنامه، نیروهای احتیاطی نیروهای امنیتی کشور در هر ماه در مناطق مختلف کشور تا 500 نظامی خود را از دست میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала