عضوپارلمان عراق: نظامیان ترکیه را هیچکس دعوت نه کرده، همه انچه ایردوغان میگوید – دروغ است

© REUTERS / Murad Sezerنیروهای ترکیه
نیروهای ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اظهارات نماینده پارلمان عراق به ارتباط مداخله ترکیه در شمال عراق

عواطف نیما عضو پارلمان عراق در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون RT معلومات داد که بین ترکیه و عراق هیچگونه توافقات در باره حضور نظامیان ترکیه در شمال کشور وجود ندارند. میخواهیم یاداوری نمائیم که در تاریخ 4 دسمبر کندک تانک ترکیه به ولایت نینوای عراق به بهانه اماده ساختن رزمندگان دسته های مردمی کردن که با تروریستان می جنگند، وارد شدند.

قبلاً رجب طیب ایردوغان اعلام داشته بود که مداخله نیروهای ترکیه در شمال عراق گویا با حکومت انکشور مورد توافق قرار داده شده بود.

خبرگزاری «ریا نووستی» سخنان ایردوغان را چنین نقل نموده است:" در سال 2014 (صدراعظم عراق) حیدر ال عبادی نزد ما طی بازدید اقامت داشت و در مورد تعلیم نظامیان و پولیس درخواست کمک نمود. نظامیان ما به عراق به مثابه مربیون رفته و وظایف انها به تعلیم محدود میگردند. تعداد مربیون نظر به تعداد مداومین تغییر کرده میتواند. حالا صحبت بر سر ان مطرح نیست، تا نیروهای ما از عراق خارج گردند".

عواطف نیما نماینده پارلمان عراق به تلویزیون RT خبر داد که این اعلامیه رئیس جمهور ترکیه واقعیت ندارد. نیما به تلویزیون RT معلومات داد: " بدون شک، همه انچه که ایردووغان امروز گفته، حقیقت ندارد، چون هیچگونه توافقات یا هماهنگی بین ایردوغان و حکومت عراق وجود ندارد. در این منطقه نیروهای مسلح عراقی وجود ندارند".

نماینده پارلمان عراق میگوید که در منطقه که به ان نیروهای ترکیه وارد شده، فقط کمپ های گروه های مختلف تروریستی قرار دارند.

عواطف نیما به تلویزیون RT اعلام داشت: " در انجا فقط کمپ های گروه های تروریستی قرار دارند. میخواهم خاطرنشان سازم که انها در انجا کار امادگی سربازان عراقی را انجام نمی دهند. نظامیان ما به این امادگی از جانب نظامیان ترکی نیاز ندارند. یک بار دیگر تکرار میکنم در انجا کمپ های افراد مسلح قرار دارند که به این منطقه نسبت همدستی مسعود بارزانی وارد شده اند".

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала