دومین پولیس اسپانوی بعد از عمل تروریستی در مقابل سفارت انکشور در کابل کشته شد

© REUTERS / Mohammad Ismailافغانستان
افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عمل تروریستی در مقابل سفارت اسپانیه در کابل

دومین پولیس اسپانوی در نتیجه عمل تروریستی که در روز جمعه در نزدیکی عمارت  سفارت اسپانیه در کابل رخ داد، کشته شده است. در این باره آژانس فرانس پرس به نقل از وزارت امور داخله اسپانیه خبر داده است.

قبلاً خبر داده شده بود که در نتیجه عمل تروریستی یک پولیس اسپانیه کشته شده است.

در اعلامیه وزارت گفته شده: "این دومین قربانی حمله می باشد. همه پرسونل سفارت تخلیه شده است".

افراد مسلح در نزدیکی سفارت اسپانیه در کابل دست به اتش باری زدند و موتر ماینگذاری شده را منفجر ساختند و بعد از ان در مهمانخانه پنهان شدند. طبق معلومات «طلوع نیوز»، مسوولیت این حمله را جنبش طالبان بر دوش گرفته است. ماریانا راهوی صدراعظم اسپانیه تائید کرده که هدف تروریستان مستقیماً سفارت اسپانیه نه، بلکه مهمانخانه بود که در جوار ان قرار دارد.

در حال حاضر در افغانستان 21 نظامی اسپانیه قرار دارند.

اوضاع در افغانستان طی ماه های اخیر بطور محسوس تشدید شده است. جنبش تندرو طالبان که بر اراضی قابل ملاحظه در مناطق دهاتی کشور سلطه دارد، تهاجمات را علیه شهرهای بزرگ کشور راه اندازی کرده است. در خاک این کشور همچنان نفوذ گروه تروریستی « دولت اسلامی» — داعش که در روسیه ممنوع اعلام شده، افزایش یافته است. جنبش طالبان و گروه تروریستی داعش گروه های رقیب شمرده میشوند. در اواسط ماه جون رسانه ها خبر دادند که نمایندگان جنبش طالبان نامه را عنوانی گروه تروریستی « دولت اسلامی» حاوی فراخوان اجتناب از مداخله در امور طالبان در افغانستان ارسال داشته بود. در خاک افغانستان بین این دو گروه گاه و بیگاه برخوردهای مسلحانه رخ میدهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала