شصت و نه سال پیش از امروز سازمان پناهندگان تاسیس شد

© AFP 2023 / Aris Messinisمهاجرین
مهاجرین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بعد از پايان جنگ جهاني دوم، سازمان بين‏المللي پناهندگان موسوم به "آيرو" به وجود آمد

بعد از پايان جنگ جهاني دوم، سازمان بين‏المللي پناهندگان موسوم به "آيرو" به وجود آمد و اساسنامه آن در 15 دسمبر 1946 به تصويب مجمع عمومي سازمان ملل متحد رسيد.
كمك به پناهندگان در سطح بين‏المللی، برای اولين بار در سال 1921 آغاز شد و با آغاز جنگ جهانی دوم، اولين كارگزاری مهم بين‏المللی برای پناهندگان و آوارگان در نهم نوامبر 1943 تأسيس گرديد.
اهداف اين مؤسسه شامل امداد، نگهداری و مددياری و در نهايت، بازگرداندن اتباع دولت‏های عضو سازمان ملل متحد كه در نتيجه جنگ آواره شده بودند، می‏شد. اما تعدادی از اين آوارگان يا به علت از دست دادن كليه پيوندهايشان با كشور اصلی خويش و يا به علت تغيير اوضاع سياسی كشورشان مايل به بازگشت به وطن نبودند.
اين مردم و پناهندگانِ دوره جنگ و قبل از آن كه هنوز اسكان داده نشده بودند، هسته اصلی مسئله پناهندگان اروپا را در دوره بعد از جنگ جهانی دوم تشكيل می‏دادند كه بيش از يك ميليون و شش‏صد هزار نفر تخمين زده می‏شدند. از اين رو، پس از پايان جنگ جهاني دوم، سازمان بين‏المللي پناهندگان موسوم به "آيرو" به وجود آمد و اساسنامه آن در 15 دسمبر سال 1946 به تصويب مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسيد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала