افشای ماموریت مخفی کماندو های امریکا در لیبیا

© Flickr / Bhupinder NayyarFacebook
Facebook - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش روزنامه "گاردین" چاپ بریتانیا، انتشار تصاویر نظامیان امریکایی در شبکه اجتماعی "فیس بوک" پرده از راز ماموریت مخفی کماندو های امریکایی در لیبیا برداشت.

عکس های حدود 20 نیروی نظامی خاص امریکا که در تاریخ 14 دسامبر بدون اجازه وارد پایگاه نظامی "Vatiya" شده بودند در صفحه فیس بوک قوای هوایی لیبیا منتشر و اجرای این عملیات مخفی امریکا در خاک لیبیا افشا شد. نیروهای نظامی خاص امریکا پس از انتشار این عکس ها مجبور به ترک این پایگاه شدند. در صفحه فیس بوک قوای هوایی لیبیا همچنین آمده است، قوای نظامی خاص امریکا که با سلاح های مدرن مهجز بودند، آماده انجام عملیات خاص بودند.

گاردین می نویسد، تاکنون مشخص نشده است که دقیقاً چی کسی به ایالات متحده و انجام عملیات خاص در لیبیا اجازه داده است. اما پنتاگون عکس های کماندو های امریکایی را تایید و گفته است، این عکس ها مربوط به عملیات کماندوی امریکا است، اما در این هفته به چاپ رسیده است.

به گفته این منبع به نقل از سخنگوی وزارت دفاع امریکا، نیروهای نظامی خاص امریکا با موافقت دولت لیبیا در تاریخ 14 دسامبر به منظور گفتگو با نمایندگان اردوی ملی لیبیا وارد این کشور شدند. اما نیروهای نظامی محلی از آنها خواستار ترک این کشور شدند. کماندو های امریکایی به منظور جلوگیری از درگیری بدون هیچ گونه اقداماتی خاک این کشور را ترک کردند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала