دانشمندان روسیه کوادراکوپتر را طراحی کرده که توسط نیروی ذهنی اداره میشود

© Flickr / Simon Jardineکوادراکوپتر
کوادراکوپتر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طرح کوادراکوپتر جدید در روسیه

کوادراکوپتر که اداره ان توسط امپولس های مغزی صورت میگیرد، در روسیه با حمایت فوند تحقیقات دورنمایی طراحی شده است. عرصه های پیشبینی شده بکاربرد این دستگاه — از عرصه های نظامی گرفته تا زندگی روزمره را در بر می گیرد.
کمپنی Neurobotics کوادراکوپتر را طراحی کرده که اداره ان توسط امپولس های مغزی پیلوت و یا به عباره دیگر توسط نیروی ذهنی او صورت میگیرد. در این باره روزنامه «ایزویستیا» خبر داده است. ولادیمیر کونیشیف رئیس عمومی کمپنی Neurobotics پروسه اداره اختراع را چنین توضیح نمود: برای «پیلوت» تصورکردن عمل که هنگام اداره دستگاه تحقق می بخشد، کافی است و کوادراکوپتر خود ان را تشخیص میدهد و از ان پیروی می نماید.
در عین حال عرصه بکاربرد چنین دستگاه، به عقیده طراحان، به حد کافی وسیع می باشد: کوادراکوپتر میتواند در عملیات زمینی و نواحی عملیات محاربوی و زندگی معمولی استفاده شود. بطور مثال، دستگاه میتواند با معلولین کمک کند.
طراح دستگاه مثال دیگر استعمال ان را چنین یاداوری نمود: " رزمنده با ماشیندار می دود و ناگهان بر او تیرزن اتش می گشاید. او بروی زمین می افتد و توسط قوه ذهن به کوادراکوپتر امر میکند که تصویر ان جهت را بدهد که از ان اتش گشوده شده است. رزمنده در عین حال بدون حرکت افتاده است و سلاح را در دست محکم نگهمیدارد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала