حمایت 65 هزار جهادی از ایدئولوژی داعش در سوریه

© REUTERS / StringerAl Qaeda-linked Nusra Front fighters
Al Qaeda-linked Nusra Front fighters - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارش جدیدی که در بریتانیا منتشرشده، نشان میدهد ، حدود 65 هزار جنگجوی مخالف دولت سوریه با دیدگاه های داعش همفکرهستند. بنابراین، حدود 60 فیصد شورشیان در سوریه در واقع همان اهداف گروه تروریستی "دولت اسلامی " داعش را دنبال می کنند.

در این گزارش همچنین گفته شده است، حتی اگر گروه تروریستی "دولت اسلامی" شکست داده شود، باز هم جهادگرانی که از ایدئولوژی آنها حمایت و غرب را تهدید می کنند، باقی خواهند ماند. به احتمال زیاد، آنها کشورهای غربی را به از بین بردن خلافت متهم خواهند کرد و به این بهانه حملاتی را خارج از سوریه سازماندهی خواهند کرد. علاوه براین، تفکیک شورشیان میانه رو از شورشیان افراطی در سوریه بسیار دشوار است. در گذشته کشورهای غربی با این مشکل مواجه شدند.

طبق این گزارش، بررسی ها برای شناخت جنگجویان و اهداف شان در سوریه آغاز شده است. با این حال نیز، مقامات بریتانیا و امریکا هنوز هم تعریف روشنی از شورشیانه "میانه رو" در این کشور ندارند.

قابل ذکر است، روسیه تعریف روشنی از شورشیان سوریه دارد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بارها اعلام کرد، هدف عملیات نظامی روسیه در سوریه گروه تروریستی" دولت اسلامی" و همچنین، "القاعده"، جبهه النصره" و دیگر گروه های تروریستی می باشد.

در عین حال، جامعه بین المللی در تلاش جمع آوری نمایندگان دولت و گروه های مخالف دولت سوریه بر سر میز مذاکرات در چارچوب روند وین می باشد. اما هیچ یک طرفین درگیر جنگ در سوریه، شناخت دقیقی از گروه های مخالف که تروریست نباشند، ندارند.

بنابراین، مذاکره کنندگان جلسه جدید در حال کار بر روی لیست سازمان های تروریستی می باشند. در این گزارش، نه تنها به گروه تروریستی دولت اسلامی داعش تمرکز شده، بلکه تمام گروه های فعال شورشی در سوریه مورد بررسی قرار گرفته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала