رسانه ها: پیلوتان امریکایی را برای ویرانی شهرهای شوروی و نابودسازی باشندگان شوروی آماده میکردند

© AP Photo / Randy Holtبمب افگن امریکائی
بمب افگن امریکائی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
افشای پلان حکومت امریکا در باره نابودسازی اهداف در جهان کمونیستی

حکومت امریکا «لست اهداف در جهان کمونیستی» را افشا کرده که بر انها طیارات بمبارد و راکت های امریکا باید ضربات هستوی وارد می ساختند. این مطلب را مایکل پیک در مقاله منتشره در نشریه The National Interest نوشته است.
این پلان که در سال های 1950 توسط قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا ترتیب شده، در این باره معلومات میدهد که امریکایان کدام شهرهای مشخص در روسیه و تمام «بلاک شوروی» را میخواستند در قدم اول نابود سازند و چرا.
درخواست رفع محرمیت از این پلان را سازمان غیرحکومتی ارشیف امنیت ملی داده است.
نماینده سازمان غیرحکومتی که امکان اشنایی با پلان را کسب نموده، توضیح داد: " قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا فهرست متشکل از 1200 شهر در بلاک شوروی، از «المان شرقی تا چین ترتیب و همچنان اولویت ها را تعیین کرده بود. مسکو و لیننگراد در این فهرست در ردیف اول قرار داشتند. در مسکو 179 نقطه برای وارد اوردن ضربات و در لیننگراد 145 نقطه تعیین شده بودند. در جمله اهداف برای وارداوردن ضربات محلات زیست متکاثف جمیعت وجود داشتند".
بخش اعظم این اسناد با حجم عمومی 800 صفحه از فهرست اهداف و علامات مربوطه حروفی — عددی متشکل می باشد.
این سند محرم «نابودسازی میتودیک مراکز شهری و صنعتی بلاک شوروی پیشبینی میکرد و همچنان بصورت کاملاً مشخص و اشکارا متوجه نابودسازی جمیعت در تمامی شهرهای بزرگ، بشمول پیکن، مسکو، لیننگراد، برلین شرقی و وارسا بود».
محقیقین از ارشیف امنیت ملی خاطرنشان می سازند: " نابودسازی هدفمند باشندگان ملکی به ذات خود مستقیماً با موازین بین المللی ان زمان در تضاد قرار داشت که حملات مستقیم بر ضد مردم (به تفاوت از تاسیسات نظامی که در منطقه زیست جمیعت ملکی قرار داشتند)، ممنوع می ساخت".
در عقب این پلان میتود معین قرار داشت: قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا در قدم اول نابودسازی قوای هوایی نظامی اتحاد شوروی را قبل از ان پلان می کرد که طیارات بمبارد اتحاد شوروی بر اهداف در امریکا و اروپای غربی ضربات وارد سازند. به خاطریکه راکت های قاره پیمای بالیستیکی که فقط در سالهای 1960 ساخته شدند، در ان زمان وجود نداشتند. در فهرست اهداف اولویتی بیش از یک هزار میدان هوایی شامل بودند و در قدم اول در این فهرست پایگاه های طیارات بمبارد تو — 16 در بیخووا و اورشی بیلوروسیه شامل بودند.
قوماندانی امریکا بر این امر استناد میکرد که بر بلاک شوروی توسط قوای 2200 طیاره بمبارد В-52 و В-47، طیارات اکتشافی RB-47 و طیارات شکاری بدرقه کننده F-101 میتواند ضربات وارد سازد. برعلاوه این، در تسلیحات امریکا در ان زمان 376 راکت بالدار و هوایی با سرگلوله های هستوی و همچنان اولین نمونه های راکت های برد متوسط قرار داشتند — ولی در پلان گفته شده بود که این راکت ها « چانس بسیار کم نابودسازی اهداف خود را دارا می باشند» و از همینرو سلاح عمده در ان زمان طیارات بمبارد سرنشین دار شمرده میشدند.
مولف می افزاید، بعد از نابودسازی قوای هوایی اتحاد شوروی، اگر جناح های متخاصم تا ان زمان توانایی ادامه جنگ را داشتند، نابودسازی موسسات صنعتی اتحاد شوروی و همچنان «تعداد عظیم مردم بی گناه» پلان شده بود.
طبق معلومات که در سند ارایه شده، در فهرست مصوب سال 1956 اهداف قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا که در سند تحلیلی مربوط به سال 1959 در باره استعمال سلاح هستوی شامل گردیده، جمیعت ملکی قصداً شامل گردیده بود.
چون امریایکان میخواستند قوای هوایی دشمن را بمبارد کنند، منفجرساختن بمب های هایدروجنی در هوا نه، بلکه در روی زمین در نظر بود، تا به حساب اثرگذاری موج ضربتی، بدون در نظرداشت عوارض احتمالی جانبی، تائثیرات اعظمی دستیاب گردند.
در پلان قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا تصریح شده: " اعتراضات علیه انفجارات زمینی و همچنان امکان الودگی رادیواکتیف نیروها نیز بررسی میشد، ولی مطالبه پیروزی در هوا اهمیت درجه یک داشت و بر همه تصورات دیگر غلبه میکرد".
در مقاله گفته شده، ولی در عین حال تعریف نظامیان امریکایی در باره «شبکه هوایی اتحاد شوروی» بسیار شرطی و اختیاری بود: انها در انجا همچنان «همه مراکز اداره و صنایع شامل ساخته بودند که میتوانستند به شکل از اشکال عملیات هوایی روسان را تامین کنند».
بطور مثاله، مسکو در این فهرست به خاطر موجودیت مراکز قومانده نظامی، هوایی و موسسات راکت سازی، لابراتوارهای طراحی سلاح هستوی و کارخانه جات تصفیه نفت شامل ساخته شده بود.
نشریه The National Interest تصریح میکند: " باوجود قرن هستوی، ستراتیژی قوماندانی ستراتیژیک هوایی امریکا بیشتر از همه بمباردمان های جرمنی و جاپان در جریان جنگ دوم جهانی به خاطر می اورد، تا میتودهای قرن XXI".
و این امر باعث تعجب نمی گردد، اگر مدنظر گرفت که در سالهای 1948 و1957 قوماندانی نیروهای ستراتیژیکی هوایی امریکا را کرتیس لیمی بر دوش داشت که بمباردمان های کتلوی شهرهای جاپان را هنگام جنگ دوم جهانی پلان نموده بود.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала