جنگ «دوپینگ» بر ضد روسیه ادامه دارد

© Sputnik / Yuriy Streletsویتالی موتکو
ویتالی موتکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جنجال متهم ساختن ورزشکاران روسیه به استعمال مواد تحریک کننده

در ساحه اطلاعاتی بمب نو دومپینگ منفجر گردید. ازمایشات خون چهار ورزشکار اتلتیک سنگین روسیه که چندی پیش قبل از مسابقات قهرمانی جهان در هیوستون صورت گرفته بود، در باره استعمال مواد تحریک کننده نتیجه مثبت داده اند. اولگا زوبووا (برنده مدال برونزی در وزن 75 کیلوگرام، اولگا افناسیوا (دارنده مقام چهارم در وزن تا 69 کیلوگرام)، الکسی کوسوف (دارنده مقام هفتم در وزن تا 70 کیلوگرام) به استعمال مواد تحریک کننده متهم شناخته شده و خبر پر سر و صدا اتهام علیه الکسی لووچیف در وزن فوق العاد سنگین شمرده می شود.
الکسی لووچیف یکی از کشف های سال ورزشی محسوب میشود. نسبت برداشتن صدمه در مینسک شرکت او در مسابقات قهرمانی جهان تا اخرین لحظه معلق مانده بود. دو هفته تا مسابقات الکسی به مشکل از چپرکت بلند شده میتوانست. ولی ورزشکار از عملیات که دوکتوران به او توصیه میکرد امتناع ورزید و ترجیح داد، خود را به شیوه های محافظه کارنه معالجه کند. همه زمان حیران شدند که ورزشکار روسی ریکارد بلند کردن وزن با تکان قایم نمود و وزن 264 کیلوگرام را بلند کرد و وزن مجموعی که او بلند نمود به 475 کیلوگرام رسید.
قایم نمودن ریکارد جهانی مورد خاص است. همچنان دارنده ریکارد سرعت در فاصله صد متری و ریکاردمین جهان در وزن بیش از 105 کیلوگرام را همه قوی ترین شخص در جهان محسوب میکنند. این مردم را در هر کشور همه مردم احترام میکنند. نام های یوری ولاسوف، لیانید ژابوتینسکی و واسیلی الکسی یف در صحنه های جهان ورزش شهرت جهانی دارند.
ریکارد که لووچیف در هیوستون قایم نموده بود، 15 سال پابرجا ماند. این حادثه برای اتلتیک شنگین تصور ناشدنی است. دستاورد قبلی را در سال 2001 ورزشکار کبیر ایرانی حسین رضازاده قایم نموده بود. شما تصور کرده میتوانید که نتیجه ورزشکار روسی چه عکس العمل های را در هیوستون به بار اورد؟
در عین حال الکسی را شخص تصادفی نمی توان خواند. او برنده مدال برونز مسابقات قهرمانی سال 2013 و قهرمان مسابقات اروپایی سال 2014 بود. در امریکا الکسی فقط یک کیلوگرام از ریکارد شخصی خود عقب ماند و در تکان 7 کیلوگرام بر دستاورد شخصی خود افزود. این رقم قابل ملاحظه است، ولی در اتلتیک سنگین چنین موارد وجود داشتند.
شخص ورزشکار شهرت که او کسب نمود، با ارامش تمام تلقی نمود و در پاسخ به تبریکات در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: تشکر! من اصلاً برای کشور واقعاً بزرگ ما سعی می ورزیدم! او را به لقب پهلوان روسی مسمی نمودند. ولی شایعات هم پخش شدند.
لووچیف در مصاحبه با آژانس «اخبار سپورت» گفت: " من کاملاً متعجب هستم. چگونه در بدن من چیزهای ممنوع بوجود امدند؟ هدف من — بازی های المپیک است، من به انها سالیان دراز در حرکت بودم. با مطالعه لست کامل ورزشکاران روسیه که نسبت استعمال دوپینگ از مسابقات قهرمانی محروم ساخته شده، من به این نتیجه رسیدم که این مساله بیشتر سیاسی است. این همه به یک نمایشنامه شباهت دارد که بر ضد سپورت روسیه متوجه است. من با این کار موافقه نخواهم کرد و همه اقدامات لازم را برای بی گناهی خود اتخاذ خواهم کرد. بیائید از حوصله کار گیریم و به انکشاف بعدی حوادث منتظر بمانیم".
عکس العمل ورزشکار نسبت به اتهام استعمال مواد تحریک کننده کاملاً قابل پیشبینی است. در تجربه جهانی موارد زیادی وجود دارد که ورزشکار که به استعمال مواد تحریک کنند متهم شده بودند، راساً با چنین اتهام موافقه نه نموده اند. در عین حال همه بسیار خوب میدانند که چانس نتیجه مثبت در این امر عملاً وجود ندارد.
اگر چه این وضع کاملاً عجیب است. با استعمال مواد تحریک کننده در اتلتیک سنگین نمی تواند هیچکس را حیرت زده ساخت. ولی حالا تمام تیم های روسیه قبل از رفتن به مسابقات بین المللی با دقت اعظمی معاینه میشوند. و هر ورزشکار که در بدن او اندکترین نشانه های مواد ممنوع یافت شوند — در خانه باقی می ماند. حالا همه بسیار خوب میدانند که بهتر است خود را بیمه ساخت. در چنین وضع چهار ازمایش مثبت، انهم در رده های بالایی اتلتیک سنگین، چیزی تصور ناشندنی شمرده میشود.
به هر صورت، ویتالی موتکو وزیر سپورت روسیه اعلام داشت که مقامات ورزشی روسیه به خاطر اعاده حیثیت الکسی لووچیف مبارزه خواهند کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала