لغو قانون تک فرزندی در چین

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonلغو قانون تک فرزندی در چین
لغو قانون تک فرزندی در چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زوج چینایی از تاریخ 1 جنوری سال 2016 به طور قانونی اجازه تولد فرزند دومی را دارد. قانون جدید تنظیم خانواده که توسط کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین تصویب گردید، از تاریخ 1 جنوری سال 2016 به زوج ها چینایی اجازه می دهد تا ، دو فرزند داشته باشند.

این تصمیم تاریخی در پایان ماه اکتبر سال روان توسط پلنوم پنجم کمیته مرکزی حزب کمونیست خلق چین به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی در سالهای 2016-2020 اتخاذ گردید. این کمیته قانون تک فرزندی را که به منظور پیش گیری از افزایش جمعیت در این کشور در سال 1979 وضع گردید، لغو کرد. دلیل اصلی لغو این قانون جلوگیری از افزایش پیری جمعیت این کشور اعلام شده است. نیروی کاری این کشور از سال 2013 به شدت کاهش یافته و طوریکه انتظار می رود، تعداد جمعیت پیر این کشور تا سال 2050 از مرز 25 فیصد نیز عبور خواهد کرد.

پیش از این حکومت چین تلاش می کرد تا از زاد و ولد در این کشور جلوگیری کند و حتی مجازات های سختی نظیر پرداخت جریمه و محرومیت از اشتغال می شدند. اما در سال 2015 به زوج ها اجازه تولد دومین فرزند را داد تا به تک فرزندی در این کشور پایان دهند.

براساس گزارش ریانووستی، در حال حاضر 140 میلیون زن در سنین باروری در چین زندگی می کند که دارای یک فرزند می باشند. طبق پیش بینی ها، 90 میلیون از این رقم به احتمال زیاد ممکن است، دومین فرزند خود را تولد کنند، با این حال، در سال 2029 جمعیت این کشور 1،45 میلیارد خواهد رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала