ساخت کپی بناهای باستانی پالمیرا در لندن و نیویارک

© AFP 2023 / Joseph Eidساخت کپی بناهای باستانی پالمیرا در لندن و نیویارک
ساخت کپی بناهای باستانی پالمیرا در لندن و نیویارک - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
براساس گزارش روزنامه "The Times " بناهای باستانی پالمیرا که به کمک تکنولوژی مدرن کپی سازی شده است، در ماه اپریل سال 2016 در میدان ترافالگار در لندن و چهارراه تایمز در نیویورک به نمایش گذاشته می شود.

راج مایلک باستان شناس امریکایی و الکسی کارنوفسکی فیزیک دان بریتانیایی مسئولین این پروژه دیجیتالی گفتند: این بنای 2000 ساله سوریه به کمک تکنولوژی عصر دوباره بازسازی و پاسخ محکمی به اقدام گروه تروریستی داعش که تلاش کردند تا تاریخ قبل از اسلام را از شرق میانه از بین ببرند، می باشد.

انستیتوت باستان شناسی دیجیتال با همکاری یونسکو یک طرح دیجیتالی را برای حفظ بناهای تاریخی در مناطق جنگ زده شرق میانه و آفریقای شمالی در سال 2015 تدوین کرد. تخریب معبد بعل در پالمیرا پیش از شروع پروژه نجات صورت گرفت و به همین دلیل این موسسه اطلاعات کاملی از تصاویر سه بعدی این کلیسا ندارد.

با این حال دانشمندان با جمع آوری بیش از هزاران تصویر دو بعدی معمولی توانستند تصویر ساختمان نسبتا دقیق کلیسای بعل را به طور دیجیتالی تهیه کنند.
باستان شناس امریکایی به مجله تایمز می گوید: «ما می خواهیم افتخار و ارزش های مردم را به آنها برگردانیم. پیام ما به داعش این است: اگر شما خراب می کنید، ما می توانیم دوباره بسازیم".

به گفته الکسی فیزیکدان انگلیسی، کلیسای بعل با توجه به تصاویر کامپیوتری بازسازی می شود و قسمت های مختلف آن را با پرینتر 3-دی چاپ می گردد و بعد تمام آنها را به شکل یک ساختمان در میدان تایمز و میدان ترافالگار به نمایش گذاشته خواهند شده.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала