کمپنی Google پیام اور نو با قابلیت تفکر مصنوعی طراحی میکند

© AFP 2023 / PHILIPPE HUGUENGoogle
Google - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمپنی Google قصد دارد پیام اور نو برای سمارت فون تولید کند که در ان برعلاوه دوستان میتوان با پروگرام خاص – هم صحبت با عناصر قابلیت تفکر مصنوعی «معاشرت نمود». در این باره روزنامه The Wall Street Journal به نقل از منابع اگاه نوشته است.

طوریکه خبر داده شده، چات — بات میتواند به سوالات استفاده کننده پاسخ دهد و اطلاعات را در انتیرنیت مستقیما در داخل ضمیمه جستجو کند. در عین حال در خود کمپنی از تبصره در زمینه امتناع ورزیدند. راجع به زمان فعال ساختن و نام ممکن ضمیمه تا به حال هیچ چیز معلوم نیست.

طبق معلومات منبع روزنامه امریکایی، کمپنی Google همین اکنون تحقیقات وسیع در عرصه تفکر مصنوعی انجام داده است. قبلاً اعلام شده بود که کمپنی بات را ساخته که بصورت مستقلانه گفتگو با مردم را با تحلیل نمودن دیالوگ فلم های سینمایی، می اموزد. منابع میگویند، به احتمال زیاد، چنین وظایف در پیام اور نو که کار بالای ان در طول یک سال جریان دارد، شامل خواهند شد.

همچنان، طوریکه در کمپنی معلومات دادند، Google جهت ساختن چیزی شبیه ان تلاش می ورزد که قبلاً در پیام اورد Telegram تحقق یافته و صدها بات ها راپیشنهاد میکند که میتوانند راجع به شهرها معلومات دهند، تصویر، اخبار و غیره چیزها را در شبکه جستجو نماید.به این ترتیب، به جای انکه معلومات در داخل براوزر را جستجو کرد، استفاده کننده به مثابه درخواست های تفحصی اطلاعیه معمولی در داخل پروگرام ارسال میکند.
برعلاوه این، طبق برخی معلومات، چات — بات Google میتواند ، بنابر ترجیحات استفاده کننده خوداموز باشد: به گونه مثال، اگر شما دوستدار غذاهای نباتی باشید، به شما ادرس های رستوران های که در انها عمده تاً غذای های تهیه شده از گوشت عرضه میکنند، پیشنهاد نخواهد کرد.

ولی منقدین میگویند، معلوم نیست که به طرح نو Google تا چه حد تقاضا وجود خواهد داشت. باید این نقطه را مدنظر گرفت که پیام اوران قبلی ان انقدر محبوبیت نداشتند، و مردم به استفاده از چنین پروگرام ها به خاطر ترجیح میدهند، تا با دوستان نزدیک خود معاشرت نمایند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала