تلویزیون: نیروی ویژه امریکا در جریان عملیات در نزدیک موصل 15 تروریست از بین برده است

© AP Photo / Militant websiteداعش
داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عملیات نیروی ویژه امریکا در نزدیک موصل

نیروی ویژه امریکا شب یکشنبه در نزدیک شهر موصل در شمال عراق عملیات انجام داده که در جریان ان حد اقل 15 نفر مسلح گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش — ممنوع در روسیه) از بین برده شده و 11 نفر دیگر انها گرفتار شده اند. در این باره تلویزیون «ال سومرییه» عراق خبر داده است.
یک منبع که نخواست نامش فاش شود، به تلویزیون گفت: "نیروی ویژه امریکا شب در نزدیک قریه ایزهیلیه در اطراف شهر موصل پیاده شد. این نیرو با افراد مسلح داعش درگیر شد و 15 تروریست را از بین برد و 11 نفر دیگر، بشمول قوماندانان را گرفتار کرد".
طبق معلومات منبع، عملیات یک ونیم ساعت دوام کرد و بدون تلفات به نیروی ویژه امریکا خاتمه یافت.
طوریکه تلویزیون خبر داد، در روز یکشنبه منابع خبر دادند که یک عده قوماندانان داعش در ولایت نینوا که شهر موصل مرکز ان می باشد، بعد از پیاده شده نیروهای امریکایی در شهر هویجه پا به فرار نهادند. طبق معلومات انها، در ان عملیات چند تروریست دستگر شده اند.
موصل دومین شهر بزرگ عراق بدون مقاومت در تاریخ 10 جون سال 2014 توسط افراد مسلح گروه تروریستی داعش اشغال گردید. حیدر ال عبادی صدراعظم عراق قبلاً وعده داده بود که شهر موصل از تروریستان داعش بعد از ان ازاد خواهد شد که عملیات در شهر رمادی خاتمه یابد. یحیی رسول نماینده اردوی عراق در مصاحبه با خبرگزاری «سپوتنیک» این پلان را تائید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала