ایالات متحده 15 سال میشود که درگیرجنگ در افغانستان است

© Sputnik / Oksana Jadanنیروهای نظامی امریکا
نیروهای نظامی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
11 جنوری در اسلام اباد مذاکرات برای پایان دادن به خونریزی در افغانستان که بیش از یک دهه جریان دارد به برگزار شد.

نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده تلاش کرده اند که گفت وگو برای شکستن بن بست روند صلح را دوباره از نقطه صفر اغاز کنند.

در این مذاکرات، نمایندگان جنبش طالبان اشتراک نکردند. شبه نظامیان این سازمان فشار خود بر بزرگترین ولایت افغانستان — هلمند را شدت بخشیده اند. 5 جنوری سال جاری در طول عملیات مشترک نیروهای ویژه ایالات متحده و افغانستان در ولایت هلمند یک سرباز آمریکایی کشته شد و دو تن دیگر زخمی شدند. ادامه این خصومت ها، خلاف اظهارات رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما میباشد ، که گفته بود "جنگ امریکا در افغانستان به پایان رسیده است."

پس از این اظهارات گنگ اوباما ، نمایندگان نیروهای مسلح مجبور به توضیح آنچه اتفاق افتاده بود گردیدند. سخنگوی پنتاگون گفت که خورد ظابط در یک "وضعیت جنگی" کشته شد، اما تاکید کرد که ارتش ایالات متحده تنها مصروف آموزش و مشاوره به نیروهای مسلح افغانستان میباشد. بعضی از جزئیات در مورد وظایف نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان افشاه شده است. همانطور که در پنتاگون گفته شده است ، اطلاعات فاش شده بسیار مهم میباشد. او افزود: در باره اینکه انها کدام وظایف را پیش میبرند هر زمان که ما به ان دسترسی پیدا نمودیم ، ما شما را در روشنی قرار میدهیم.

در دسامبر سال 2015، جنگجویان طالب تقریبا به طور کامل کنترل ولایت هلمند را بدست گرفته اند. بریتانیا و ایالات متحده برای کمک به ارتش افغانستان نیرو های ویژه خود را به ان ولایت فرستاد. پس از آن ، انها قادر به آوردن مجدد کنترل بر برخی از مناطق این ولایت شدند.

رئیس سازمان ضد جنگ مرکز بین المللی اقدام ، سارا فلاوندیرس معتقد است که واشنگتن هنوز آماده نیست که از جنگ در افغانستان دست بکشد.

"مقامات ایالات متحده نمی خواهند که شهروندانش ازین که سربازان امریکایی مصروف کدام وظایف در افغانستان هستند ، اطلاع بدست آورند.

واضح است که آنها در وضیعت جنگی قرار دارند و بنابراین غیر ممکن است که دقیق دانست مصروف کدام وظلیف میباشند. به هر حال کار های را که انها انجام میدهند خارج از چوکات وظایفی میباشد که مربیان و مشاوران باید انجام دهند. سارا فلاوندیرس در مصاحبه با RT افزود که ، در واقع می توان با اطمینان گفت که ، ایالات متحده در حال حاضر 15 سال میشود که درگیرجنگ در افغانستان میباشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала